Alla inlägg den 2 december 2008

Av Malin - 2 december 2008 20:02

En magkänsla, en fundering... Vad är det som händer egentligen?

Rädd för att tappa fästet, släppa taget, rädd för att släppa in, släppa ut...

Rädd för att ge för mycket, ta för mycket... Åhhh.. det är så svårt!

Hur hittar man en balans? Vad är bra? Vad är vettigt?? Hur är bra? Hur är inte bra?


Fan... Osäkerhet är ingen underbar känsla... Om jag bara vågade tro! Hoppas! Lita på.... Men sveken är många, det finns inga löften, inga garantier... Hur ska man våga, på riktigt?

Av Malin - 2 december 2008 12:58

I förrgår var det visst första advent, julen är inte långt borta, bara 21x dan före dopparedan tror ja om ja inte räknat helt tokigt...

Julstämmningen har börjat infinna sig i mitt liv, i söndags var jag med mamma och killen på julmarknaden i rademarshesmedjorna hemma, tycker att det är så himla mysigt att gå där såhär innan jul... Vi köpte lite glögg, fint bakat knäckebröd, lite marsipangrisar och chokladpraliner...

Igår sjöng vi julsånger på kören inför julkonserten som är nästa måndag, älskar det... Julsånger är så stämningsfullt och jag får gåshud varje gång jag hör eller sjunger "O helga natt", måste vara den finaste julsången som finns, med viss konkurens från " o änglarna sjöng" en annan julsång som vi sjöng med musiklasserna för X antal år sedan, inser att man börjar bli gammal när man kan skriva 10 år sen, så jag undviker det... :)


Idag har vi även lämnat in C-uppsatsen, vilket betyder att jag om drygt 26 veckor är färdig sjuksköterska... Det ni.... ;) Att den dan skulle komma så nära, det trodde jag aldrig för 3 år sen.. För nu är det faktiskt 3 år sedan jag flyttade hit, och det är 3 månader kvar tills jag flyttar härifrån...  Imorgon ska jag börja kolla upp jobb inför sommaren samt om det är möjligt att i vår ha någon av praktikperioderna i eskilstuna, blir tufft att pendla 12 veckor när man jobbar mellan 7-16 eller 14-22.. kan iof sova endel hos vänner, men ändå... Blir spännande, händer mycket i livet nu, men känns som att det mesta är bra grejer... eller ja tar tillbaka det, det är bara bra grejer!!!  :) 


En grymt mysig julsång, älskar gospelvarianter av allt.. Måste kolla upp om det finns någon gospelkör i Eskilstuna nu när jag flyttar dit...

http://www.youtube.com/watch?v=fHdZEPRWHQ0

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards