Alla inlägg den 5 juli 2007

Av Malin - 5 juli 2007 19:17

Jag är en friluftsnörd... Jag erkänner, jag skulle lätt kunna gå med i Svensk turistföreneing för att få rabatt på att paddla kanot, bo på vandrarhem och enkelt få tag på kartor över vandringsleder.

Detta är något jag erkännt för mig själv de senaste dagarna.


Jag och Linnea bestämde oss för att testa nåt nytt och bestämde oss för att dra upp i fjällen för att vandra och sagt och gjort så packade vi våra ryggsäckar och drog iväg norr ut mot sälen och norra dalarna...

Första dagen var vädret riktigt nice och vi vandrade och njöt av utsikt, motion och frisk luft. Vi hade tänkt vandra två turer men lyckades med bragden att somna och sova bort 3 timmar av eftermiddagen så någon mer vandring så nya planen blev matlagning.. tji fick vi! Det var strömmavbrott, i nästan 2 timmar... lite mysigt, men plättarna vi tvingade i oss för att inte svälta ihjäl smakade rent utsagt SKIT!!


Dag två spöregnade det så slumpen gjorde att vi plötsligt befann oss i Norge. Så vi tänkte att om vi nu ändå är i norge så måste vi ju också uppleva norge, så vi svängde in vid en markering för fornlämningsgrejs och kikade på en damm/ sluss som var byggd på 1830- talet.. Mycket intressant och kulturellt... :P Sen lånade vi en toalett i en coop-källare! Turistigt va?? ;P

 Sen vände vi tillbaka till sverige och bestämde oss för att ta dagens vandringstur trots regnet. vi valde en sväng som nån sagt var 4 km, antagligen hade inte denna person gått svängen efterssom det visade sig att den var 4 km i enkel riktning vilket innebär att den var minst 8 km... I uppförsbacke, genom våtmarker och genom snårig skog... Riktig utmaning, men vi var totalt genomsura när vi slutligen var klara med den turen, detta trots regnställen.. Så jäkligt var det vädret.. Men kändes bra att ha klarat av det iaf.. :)  Kul var det och kommer klart att göra om det!! :)  Det är en kick att uppleva naturen och att utmana sig själv på ett sånthär sätt. :)


Ska lägga ut bilder på www.emlinn84.bilddagboken.se för de som är intresserade av att kika lite på vår lilla fjälltripp... :)

Av Malin - 5 juli 2007 14:00

Kan inte sortera det...

Kan inte forma orden efter dem

Vet inte vart de flytt?

Vat inte vad de säger mig.... dig? nån?

Vart är de?

tankarna, orden??

Jag??

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards