Alla inlägg den 10 juli 2007

Av Malin - 10 juli 2007 20:28

Visst finns det saker jag aldrig kommer att bli nöjd med

Visst finns det saker andra kommer vilja ändra på mig

Jag menar, jag vet att det är lite glest mellan tänderna, att mitt ena öga är lite konstigt, att mina fötter är lite fula, att jag lätt skulle kunna gå ner ett par kilo, att näsan pekar smått uppåt, att höfterna är lite breda, låren för strora..


Men ärligt talat: DET KUNDE F*N VARIT VÄRRE!!! Och hur många är det som ser felen som jag ser??

Visst finns det de som alltid kommer störa sig på att jag har en bred rumpa, att jag har ett öga som inte är som alla andras, att näsan är lite uppåt, Men vad ger dessa människor mig??

Ingenting, ingenting och dålig självkänsla. En känsla som jag är förbannat trött på nu!!!

Så från och med nu ska jag ta hand om mig själv, äta bra, röra mig, tvätta mig o.s.v Och bara vara nöjd med vad jag har... För jag har rätt mycket..


Och det är inte bara utsidan som spelar roll heller... :)

Av Malin - 10 juli 2007 19:30

Dagar när jag älskar känns det som att hjärtat ska spricka...

Du framkallar ett fenomen som jag alltid glömmer bort hur det känns

Olycklig kärlek

Den värsta av kärlek

Den starkaste av kärlek... tror man...

Tills kärleken knackar på, besvarad...

Då glömmer man den olyckliga, men den lyckliga stannar för evigt kvar i hjärtat... I den spricka den skapat!


Dagar när jag hatar känns det som att mitt hjärta saknas...

Jag hatar dig ibland

Jag hatar orättvisorna i världen

Jag hatar mig själv ibland

Jag hatar vardag, helgdag, födelsedag

Jag hatar ibland....


Dagar jag saknar känns mitt hjärta tomt...

Utan dig är det tomt

Jag är tom utan dig

Du gör det tomt

Jag saknar dig!


Dagar när jag är lycklig känns det som att mitt hjärta ska explodera..

När hoppet om dig återväcks känns det som att jag ska explodera.

När vännerna mår bra känns det likadant

När det händer något över det vanliga exploderar mitt hjärta

En explosion som kastar alla bitarna på rätt plats igen...

När jag exploderar är allt som det ska vara igen..


Och varje gång jag tror och känner det som att hjärtat brusit inser jag snart att det bara dragit en suck... För det pumpar, det ger mig kraft, det lär mig att resa mig, sakna, älska, hata, glädjas...


Och varje gång det suckar hämtar det ny kraft för att föra min kropp vidare i kampen...  Laddar för explosionen!!


Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards