Direktlänk till inlägg 22 januari 2008

Vinden har vänt....

Av Malin - 22 januari 2008 07:03

Nu känns det som om vinden har vänt... Efter en liten svacka för några veckor sen med total omotivation inför det mesta så känns det som att jag är på G igen... :)

Hoppade på Sjuksköterskeprogrammet igår igen och det känns jättekul faktiskt, framförallt att vara tillbaka bland gamla vänner och bekanta är skönt. jag menar idrotten var jättekul och intressant, men jag orkade aldrig riktigt engagera mig i det sociala där, visste ju att det var en så kort och begränsad tid så... Men sen är det ju praktik som gällder denna termin, och Ja, det kommer att bli förbannat jobbigt och massor att göra Men det kommer bli kul och lärorikt! Har fått praktikplats på infektion vilket känns jättekul, mycket intressant där kan jag tänka mig och sedan på Urologen vilket känns lite blandat, jag menar det är en rätt tuff avdelning för en ung tjej att komma till tror jag, med alla män... Det lär ju bli en hel del katetersättande och omläggningar av prostatasår.... hehe, är ju lätt känsliga områden att gräva i, men å andra sidan så kommer man säkerligen att få lära sig mycket vårdkommunikation när man arbetar med dessa patienter och det känns bra! Mycket integritet och etik att tänka på!


Igår var jag och tränade oxå, helt fantastiskt underbart... Har glömt hur skönt det är och blev genast motiverad att träna massor, men nu har jag haft ett rätt lång uppehåll så ska börja på en lagom nivå med 3-4 pass/ vecka... Sen kan man ju utöka... :P Men 10-14 timmar i veckan tror jag att jag skippar nu... helt galet att jag tränade så mycket i våras egentigen :/


Som sagt, vinden har vänt... Vet inte om det var ioch med att solen kom ett par dagar eller om det var för att skolan drog igång och jag kommer tillbaka till mina Girls... :) Känns kul att det är så många från klassen som tog ett studieuppehåll förra terminen faktiskt, och framförallt att några nära vänner gjorde det iaf, känns lixom riktigt kul att vara tillbaka... :)

 
 
Ingen bild

mr kaniff

23 januari 2008 15:58

Grattis till praktik platsen på infektion.
Är mycket bra folk som jobbar där så du kommer säkert att trivas.
lycka till nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 3 maj 2010 17:28

Just nu spelas mest Melissa Horn och Winnerbäck i mina högtalare... Deras texter och sinnesstämmningen i melodierna innefattar rätt mycket av vad jag känner just nu... Jag känner mig kluven.. Jag känner mig som en jävla tonåring igen. Gick igen...

Av Malin - 28 april 2010 23:54

Det krackelerar sakta.... Livet, jag... Masken faller sönder Smärta luktar illa... Den skrämmer bort människor Skapar oro, ångest... Funderingar! Jag försöker hålla ihop, vara stark Men ärren gör sig påminda och jag får ingen vila Tårarna...

Av Malin - 4 april 2010 13:22

Längesedan jag bloggade här. Men jag återkommer, av någon anledning när livet är jobbigt, annars bloggar jag mest på emlinn.blogg.se. Dock är detta min första blogg och på något vis känns den mest hemma när livet inte är som det borde, när det händer...

Av Malin - 3 november 2009 10:23

Det vrider sig i mig... Känns som kugghjul i min kropp som krossar allt mjukt där inuti.. Ljuger jag för mig själv? Är det bättre att fly? Vart bottnar längtan? Vad är det som göder sorgen? Frågor utan svar... Jag vet inte! Hur lämnar m...

Av Malin - 14 september 2009 17:19

Inser att allt inte är så bra som jag önskar... När jag dödar SuperMario i frustration och önskar att det vore lika enkelt för mig att hoppa i lavan och återkomma med fem nya liv... När jag på promenaden i solen överväger att testa hur det känns ...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards