Alla inlägg den 16 januari 2008

Av Malin - 16 januari 2008 18:14

Det finns en personlighetsteori som känns otroligt seriös och som att man verkligen borde ta på största allvar nämligen den s.k trait-teorin....

Den går ut på att det finns 4 personlighetstyper:

Kolerikern- som har överskott på gul galla!! vilket resulterar i att personen blir irriterad och  temperamentsfull.

Melankolikern- som har överskott på svart galla!! Detta resulterar i sorgsenhet och självanklagelser.

Sangvinikern- har ett överskott på blod!! Vilket är orsaken till att dessa personer är så optimistiska och gladlynta!

Flegmatikern- har ett överskott på slem!! Detta gör att denne blir mer eftertänksam och sävlig...


Nån som känner igen sig i dessa! Själv tror jag att jag ska ta och rensa gallan på svart överskott... :P 


Jag menar, teorier i all ära... Men det här känns ju fåning!! :P Det är en typisk aftonbladets-söndagsbilaga-teori!!! Med andra ord, värd att kritiskt överväga innan man sväljer allt med slem, blod och galla....  :P

Jag kan se rubriken framför mig : DIN GALLA KAN ORSAKA DEPRESSION!  eller DINA TANKAR KAN BERO PÅ SLEM - TESTA DIG IDAG!

Av Malin - 16 januari 2008 13:09

Har haft en ihållande halsinfektion nu (började veckan innan jul). Har som sagt inte sökt för denna än ... Men idag satte jag mig ner och sökte runt lite på nätet om vad det skulle kunna tänkas vara.... Och vad hittar jag?!!

Jo "Klamydia i svalget kan yttra sig som en ihållande halsinfektion som inte läker ut av sig självt" .... Gaaaahhhhh.... :O :O :O

Tänk om man skulle ha en såndär liten könssjukdom krypandes i halsen, vore ju förbannat otippat och framförallt pinsamt! - Nej farbror doktorn jag har inte oralsex... :P

 ser med skräck framför mig hur en liten penisbakterie kryper till ro mellan mina stämmband...


haha... förhoppningsvis är det inte så illa...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards