Alla inlägg den 2 juli 2008

Av Malin - 2 juli 2008 09:02

alltså jag stör mig på mycket... Och just nu stör jag mig på hur detta samhälle fungerar... Hur kommer det till exempel att nyttig mat är dyrare än onyttig mat, jag menar, det blir ju billigare att köpa ett kilo mamma scans köttbullar eller ett kilo korv än att äta rent kött?! Och att köpa ekologiska produkter, vilket iaf jag verkligen skulle vilja göra mera drar iväg flera hundralappar i månaden för att det är så dyrt! Och visst är det nu dyrt att åka bil, visst håller jag med om att priserna är helt galet höga nu, men ändå, rätt bra... Kanske tänker folk en gång extra innan de tar bilen till affären... Man kan ju hoppas iaf! Och att folk tänker efter en gång extra innan de tar bilen till nåt resemål i nån annan stad, kanske är det bekvämare att åka bil, men å andra sidan så är samåkning med tåg och buss betydligt mer miljövänligt! Så på ett sätt hoppas jag faktiskt att bensinpriserna inte kommer att gå ner.... (kommer väl att hatas att sveriges bilägare för det uttalandet) :P

Men som sagt, är man en medveten konsument så kan man spara mycket på vår miljö och sin egen kropp... Men varför måste det vara så dyrt? och nu är det framförallt mat jag tänker på... 

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards