Alla inlägg den 29 november 2007

Av Malin - 29 november 2007 19:16

Att bara strunta i allt här och nu?!

Skita i tentan imorgon, och helgplanerna, nya kursen på måndag, tentan den 19, alla möten som är inbokande, att jobba i jul att resa bort för en festlig resa till fjällen över nyår, seminarierna i början på januari, tentan i mitten, ny kurs i slutet??!! Och så bara dra....

Bort, dit vinden vänder... Bangkok, New York, London, New Dehli, Bali, Hawaii, Australiens kust, Malibu eller Nya Zeeland.... Mot äventyr.... Mot stränder, värme eller kultur?!

Ibland funderar jag på om det går att säga upp sig från sitt liv... Typ, nej tack och hej... Nu är jag redo för förändring, ta mig till en ny nivå...

Jag funderar på att ringa hyresvärden och säga: Hej, hyr ut min lägenhet, fort... Mitt liv väntar! Ta ett studieuppehåll på obestämd tid... Sälja allt jag inte behöver.. packa min backpacker-väska med passet och ett par trosor och så dra!! Dit jag aldrig varit förut...

Vore det inte lite underbart om man kunde vara så fri? Om man vågade satsa så?? Om man kunde leva livet under sådna permisser??

Av Malin - 29 november 2007 16:31

Avtrubbad... Stressad...Jag har inte tid, fatta för f*n!...  Prestationsångest.... Osäkerhet.... Jag vet! eller gör jag??! neee... Det måste gå.. Det kommer aldrig att gå... har inte tid eller råd att missa den.... Pallar inte...Vill inte... snart är det gjort... Snart är det över... Snart super vi skallen i småbitar för att det gick åt helvete, eller för att fira att det kanske faktiskt gick vägen....

Tunga steg mot tentasalen... bunkern även kallad.. Lika sterilt som en krigskyrkogård...En tystnad, en spänning ligger över salen... Sätter sig tillrätta vid bänken... Huvudet väger som ett bowlingklot och känns fyllt av bomull... Lätt illamående... Legitimation, penna, sudd, nåt att dricka, nåt att äta... Hoppas jag inte blir kissnödig, pallar inte att knalla fram till toaletterna mitt under tentan... En timma måste jag sitta- Minst!!! Åh, snart är det över.... " Jaha, ni vet vad som gäller.. inga mobiler, rökpaus kl 10, väskor vid krokarna... Lycka till!" Lycka till?! Ska vi säga tack nu? .. tack kan betyda otur, det har vi inte råd med, bäst att hålla käften...

Tentan i min hand... Hoppas frågorna är vad jag förväntat mig.. Hjärtklappning... Herregud, hon har redan börjat skriva?! Varför pluggade jag så dåligt? ÅåÅhhh... Palla!! Den där frågan kan jag iaf.... Och den där har nåt med det där att göra.. O den, ja kanske.. Vad fan är det där för jävla idiotfråga, skulle vi kunna det?? Vad fan menar läraren med det? *suck*.... träsmak i baken, stel i ryggen.... tick tack, tick tack,tick tack... tentamenskod, tack! .. tick tack... *pennor som skrapar mot papper* Host, host.. *suck* Stanna hemma om du är förkyld ditt pucko, det stör!! ... Fan är hon redan klar?! Hur mycket har jag kvar nu?? .... tick tack... Fan, är jag klar nu?? Jaja, skiter i vilket det får bära eller brista, jag pallar inte att sitta still längre....

"Malin??" , "ja", "en, två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio sidor??" Nickar.. nu finns ingen återvändo... Ut ur salen, befriad... Nu skiter jag i detta!! Nu ska jag hem och sova!! Tentan är gjord!!

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards