Alla inlägg under januari 2008

Av Malin - 16 januari 2008 13:09

Har haft en ihållande halsinfektion nu (började veckan innan jul). Har som sagt inte sökt för denna än ... Men idag satte jag mig ner och sökte runt lite på nätet om vad det skulle kunna tänkas vara.... Och vad hittar jag?!!

Jo "Klamydia i svalget kan yttra sig som en ihållande halsinfektion som inte läker ut av sig självt" .... Gaaaahhhhh.... :O :O :O

Tänk om man skulle ha en såndär liten könssjukdom krypandes i halsen, vore ju förbannat otippat och framförallt pinsamt! - Nej farbror doktorn jag har inte oralsex... :P

 ser med skräck framför mig hur en liten penisbakterie kryper till ro mellan mina stämmband...


haha... förhoppningsvis är det inte så illa...

Av Malin - 13 januari 2008 21:55

Har suttit en stund på youtube för att fördriva tiden och skratta lite.... Och tro mig, jag snöade in mig.. Det började med att jag kikade lite på Scatman John... Och vad ska jag säga, herregud så nördig karl... Och på det herrarna i Macarena- låten.. Man kan ju helt lungt konstatera att gubbarna regerade på dansgolvet under 90-talet...


Sen sökte jag upp en såndär gammal klassiker som gick varm i vårat klassrum i sexan på tunafors skola... Nämligen E-rotic - sex on the phone... Och värre blev det hittade bland annat denna "fantastiska" föreställning :

 http://www.youtube.com/watch?v=IZN7KlJQqVc&feature=related


Och tro mig, jag skulle ge mycket för en karl i en sådan het plastväst.. hahaha.....

Bläddrade vidare och hittade Paradisios- Bailando och vad kan jag säga annat än, vad i hela fridens namn har de på sig?? 

Hade de verkligen ingen som helst smak på 90-talet??? Jag menar musiksmaken är väl ingen höjdare den heller, men man får sig ju ett gott skratt när man kikat på dem ett tag....


Jepp kan helt enkelt konstatera att the 90´s made my night.... haha...

Av Malin - 13 januari 2008 12:32

Okej, får väl skämmas lite idag helt enkelt... Bröt två av mina nyårslöften igårkväll... Ångrar mig lite idag, men inte så mycket att göra åt nu heller... Får väl straffa mig med att lägga på en vecka eller nåt.. hehe...

Annars... Så mycket plugg, vart börjar man och när tar det slut typ?

Men på fredag ska jag förhoppningsvis betat av det mesta, men då kommer ju projektet "avsluta höstens kurs" och "påbörja vårens"... Så ledig?! Allt är relativt eller nåt...  Ja, det är som sagt inte alltid sovmornar och fest som student... Är rätt oglammigt och fattigt för det mesta! Men motivationen börjar faktiskt återvända och jag får lite gjort igen! Känns bra!! 1,5 år kvar bara om jag kör allt i ett kör nu, men tror iof att det blir lite andra grejer till hösten, måste ju inte bli examinerad på en gång likssom... Lite liv måste man ju få känna att man har med...

Imorgon ska jag säga upp min lägenhet, den är inte värd pengarna även om jag egentligen trivs som fisken i vattnet! Men är man student så är man...


Ne, nu ska jag ut i solen och gå med Evelina... Njuta lite när den för en gångs skull visar sig! Sen blir det som sagt, pluggisolering resten av dagen... Skulle ju vilja ta en svänga till gymmet, men har ont i halsen o är krasslig igen... :/ Men men .... I veckan blir det att komma igång iaf!! Inga ursäkter längre...


Av Malin - 11 januari 2008 17:52

Nu har jag skrivit om denna blogg typ 50 gånger... Börjar skriva om nåt som känns väsentligt, men så blir det för privat och så börjar jag om och så blir det för negativt och så börjar jag om och så blir det för mycket om någon och så blir det bara inge himla bra... :/  Behöver verkligen skriva av mig, men tror att detta för första gången på länge är fel forum för dessa funderingar som kretsar omkring mig just nu..... Kan inte klä in det i snygga formuleringar och liknelser och så ärlig tänker jag inte vara heller så att jag kastar ut allt som händer, sker o känns heller...

Men jag måste göra något åt mitt liv, måste ske en förändring, en positiv sådan...

Jobbar på det nu iaf, funderar på det, filar ideér och vänder verkligheten....


Av Malin - 9 januari 2008 10:28

Alltså det här me PMS, är det inte egentligen fantastiskt fashinerande hur lite blod och hormoner kan förändra en tjej så?!?!

Jag menar, man kan ju bli som förbytt, livet blir helt upp och ner, kroppen fungerar inte alls som den borde och man känner sig som en besökare i sin egen kropp, i sitt eget liv.  PMS i 4 dagar kan få en att känna som att livet håller på att gå under, kan få en att intala sig att ingen någonsin älskat en eller nånsin kommer att göra det heller... PMS kan få en att tro att man gått upp närmare 70 kg, när det kanske egentligen handlar om 3 svullna kilon kring magen.  PMS kan få en att tro att man lider av den djupaste depression, fast det egentligen bara handlar om lite hormonförändringar som känns jobbiga... Och PMS kan få en att lägga ner fullkommligt ett par dagar, att inte orka engagera sig, att inte orka bry sig, att bara vilja krypa ner under ett täcke, deppa, tycka synd och sig själv äta choklad och ha ångest över att man inte gör något av sitt liv, kan få en att gråta och gråta för minsta lilla...  PMS kan få en att tro att man inte gjort någonting med sitt liv någonsin och att man inte kan nånting och att man aldrig lyckas med nånting.... Överkänslighet, humörsvängningar, rastlöshet, nedstämdhet, renlighetsmani, extrem trötthet och omotivation.... 4 dagar, varje månad i 40 år... Yes, vi har det bra... :P

Och inte nog med det gör det fysiskt ont!

Och jag har full förståelse för killar som oförstående ser på sina bittra flickvänner och undrar vad de gjort för fel när hon skriker och gapar och gråter.... Men hallå?? Hur oförstående är inte vi tjejer inför samma fenomen egentligen??  I Över 10 år har det pågått och inte har jag lärt mig det än, jag inser det först när det är över att det inte var mitt liv som höll på att gå under utan bara den där PMS- attacken som drabbar en varje månad och som man glömmer så snart igen....

ne, underligt är det!!! Mycket underligt!!!

Av Malin - 8 januari 2008 14:14

Hehe.. bläddrade tillbaka i bloggen och insåg att föregående inlägg inte var något unikt!! Har längtat iväg bra länge nu...


Men ja menar... Är det bara jag som längtar efter denna känslan?? Det kan inte var så....

Av Malin - 8 januari 2008 13:00

Hur underbart vore det inte nu, när regnet droppar ner utanför fönstret, när nätterna är längre än dagarna... När man knappt minns hur solen ser ut eller hur det känns att gå ut utan att frysa fingrarna av sig Att åka några veckor till solen??  Längtar så det nästan gör lite ont i hjärtat efter sol, ljudet av vågor som slår in mot en strandkant, känslan av att slippa alla kläder som ska på för att man inte ska frysa ihjäl, känslan av att gå längs sandstranden med en ljummen vind i håret och solklänningen fladdrandes kring benen... Känslan av solsveda, att duscha bort torkat salt från kroppen och sedan smörja sig mjuk med en väldoftande hudcreme... En mysig restaurang med lite exotisk mat på kvällen och så en promenad längs den mörka stranden...  Se ljuset från någon bar vid kanten av stranden, blå, lila, gröna lampor som lyser upp...  Ta en sväng genom stan och köpa nåt krimskrams från någon ihärdig försäljare, skratta och dricka en kopp te med lokalbefolkningen... Ta en tur med båten och logga några dyk och bara njuta av livet...


Är det bara jag som längtar??

Av Malin - 6 januari 2008 19:32

Målet med de första 8 veckorna med 2008 är:

  • Att inte ha någon sex
  • Att inte dricka någon alkohol
  • Att inte äta något godis annat än 70% choklad vid extrema behov
  • Att komma igång med träningen ordentligt
  • Att äta regelbundet....

Målet resten av året är att hålla tre av dessa... vilka kan ni ju fundera på själva!! :P

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards