Alla inlägg under januari 2008

Av Malin - 6 januari 2008 19:29

.... Det känns tyvärr som att det kommer vara lika illa och jobbigt som både 2006 och 2007....

Bara en känsla... :S

Men nån gång måste det väl ändå vända?? Nångång måste väl även jag ha lite flyt?? Nångång borde jag väl få nåt jag vill ha igenom??

Eller???


Av Malin - 6 januari 2008 16:20

Hon stirrade på kortet... Kvinnan på kortet log, men det fanns inget vackert över hennes leende, hon såg obekväm ut, nervös och stel... Glimten i ögat var som borta, kvar fanns en blick full av osäkerhet och oro...  Hon svalde!

Hur kunde hon låta det gå så långt? Hon stirrade på bilden och gick fram till spegeln... Stirrade på samma kvinna i den och konstaterade att det här var ett ansikte som var nytt för henne... Ett ansikte hon inte tyckte om att se, en blek person, en person som tappat bort charmen och enkelheten med livet, den lätta ytligheten som kan förgylla vardagen och förenkla den lite...

Hon såg ner på sig mage, sina höfter och hatade... Hatade det hon tillåtit sig att bli... Det hon låtit kroppen förvandlas till. Och hon skämmdes! Skämmdes över sig själv, över sin misslyckade kropp, över sin brist på diciplin... När gick det så fel?

Nånstans inuti visste hon, hon såg den stund när allt hade fallit samman på sin näthinna... Såg honom försvinna bakom en husknut... Svalde och tänkte, att nu spelar inget någon roll längre.. Nu behöver jag inte bry mig längre! Hon hade fallit ihop i en hög av ben och tårar... En ihålig människa utan honom som fyllde ut henne...

Hon fyllde sig själv... Med fel saker.... Saker som skadat henne mer än de gjort henne gott...

Hon stirrade på kvinnan i spegeln.... Mörka ögon stirrade tillbaka, osminkade, lite rödkantade av trötthet och skam. Håret hängde i bruna tråkiga stripor runt det alldeles för formlösa ansiktet, kroppen, som barbamamma ungefär tänkte hon och nöp tag i en valk runt midjan... Äckligt!! Äckliga fett!! Äckliga odiciplin... Äckliga människa! Vem är du?? Vart tog jag vägen? Jag som jag tycker om mig??

Hon beslöt sig där, i det ögonblicket att detta ögonblick skulle bli precis lika avgörande som när han vandrade ut... Nu skulle denna människa vandra ut igen.. Bli sig själv... Bli något att tycka om, värd att hålla om, värd att älskas....

Av Malin - 3 januari 2008 23:08

1 jan 2007..... Festen hos pernilla avslutas på nybron, möter upp Linnea... Vi lovar varandra att i Ååår (2007) ska vi allt bli smala och kärlekslivet ska bli bättre och jag ska glömma mannen som misshandlar mitt stackars hjärta och min lilla dumma hjärna....

2 jan..... BAKIS!

3 jan... Påbörja plugg inför tenta 5 dagar senare..

4 jan... Återvänder till Örebro....

Okej.... lägger ner detta nu.....

Men kan sammanfatta 2007 med att jag för första gången i mitt liv klarade av mina nyårslöften... I våras rasade vikten och jag gillade faktiskt nästan att se mig i spegeln....  Kärlekstrasslet blev bara värre och värre och åt upp mig innifrån, tills det inte var något kvar av malin... utom tårar och ett tomt hjärta.... Detta redde dock sakta upp sig under juni 2007 ( 1 år för sent!!)

Under våren festades såklart endel i Karlstad...

Farmor fick en hjärnblödning och repade sig inte... I mitten på maj avled hon... :(  

Strax därefter bar det av till Alanya för fest.. Hur veckan blev.... hmm... solig, onykter, lite upp o ner....

Sommaren var grå... >Vart tog solen vägen??  Rätt lugn var den dock.. Mest jobb och softa dagar med vänner och familj...

4 juli föddes Kasper, min lilla gudson... Ett av de gladaste minnena från året...

Jag och Linneade testade på friluftslivet i sälen och konstaterade att vi tyckte att det var rätt nice!! :) Regnigt men härligt avkopplande och utmanande! :)

Hösten.. hmmm... blev inte riktigt som planerad... Sjuksköterskestudierna lades på is, Idrotten kom in i bilden... I och med detta kröp vikten sakta men säkert sig på igen...  Hösten var låååång o trååååkig... Rätt mycket fest och upptåg med vänner dock... en och annan dejt hamnade i kalendern, men ingen som direkt fått mig att skutta omkring på små rosa moln...

Vintern, kom inte  2007 annat än en snöig vecka i november....  Det bidde en stressig vinter, mycket plugg, mycket att göra, många att umgås med och många fester att klara av.... Och Året avslutades på Hc i Sälen....

:D

Det var mitt 2007 i korta drag!!!

Hur 2008 kommer att bli... det återstår att se, men det har börjat bra med en festlig helg i Sälen med massa nya människor, underliga upptåg och annat... Men mer om det kommer det imorgon!!! 

Gonatt världen! :P

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards