Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Malin - 28 februari 2008 20:33

That´s a lie....


Ibland värker det till där inne... i det lilla rummet i hjärtat där du för alltid kommer att ha en liten plats....

Och där saknar jag dig lite ibland...

Saknar dina ord, ditt skratt, dina skämt... Allt du var och inte var....Dej helt enkelt, varken mer eller mindre....

Av Malin - 28 februari 2008 16:33

Idag rök oskulden, nu har jag kännt på hur det är att sätta de första riktiga nålarna....


Jag har klivit upp ett steg i sjuksköterskerollen, jag har nämligen satt min första Pvk- perifier venkateter, ni vet sån som man får dropp i! Och det gick jättebra!!! :D Den slank in så fint i kärlet och det var bra mycket lättare att sticka i en person än i de där armarna vi har på Ktc! Det sista patienten sa innan jag lämnade honom på operation var: Tänk på det ikväll, att idag var det premiär och bra gick det! :D  - så söt!


Sen fick jag även ta mina första venprov idag... Även det gick oförskämt bra.. Fick höra att jag hade varma sköna händer - vilket enligt patienten- måste vara ett tecken på att jag kommer passa i mitt yrke. Den andre patienten berättade om nån sjuksköterska som fortfarande inte kan sticka bra... Hmm... vet inte hur jag ska ta det, men han verkade inte så traumatiserad efteråt så... Så jag antar att jag har lite anlag eller känsla för det hela iaf!  Väljer att intala mig det! hehe...


Spännande var det iaf, och nervös var jag... man hade kunnat bada i mina gummihandskar när jag var klar! och benen var lite som spagetti, men tror att alla parter var nöjda (jag, patienterna och handledaren!) - faktiskt! :D och jag visade inte patienterna att jag var osäker och sa faktiskt inte förrns efteråt att de var de första jag stack... hehe... etiskt?! hmm... nja?! men men...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards