Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Malin - 6 maj 2008 17:21

Vissa dagar är bara tunga, vissa dagar förstår jag varför vi ska ha högre löner! Dagar som denna, när det bara är kaos, när det är 4 patienter som ska skrivas ut och 3 som ska skrivas in och det bara är ett rent jävla skit! Så rörigt att oavsett hur många personal men är så går ingenting ihop!

När man inte hinner tänka, när handledaren (inte min ordinarie) agerar satkärring och verkligen inte har tid med en.. När hon anmärker på allt och inte vill lämna över något! Så känner man sig bara så totalt överflödig och man inte ens vet vart man ska ta vägen eller vet vilken del av rummet man ska våga stå på...  Och så måste man vara professionell, man får inte falla ur rollen som sjuksköterska, allt handlar om patienten och dennes behov! Sina egna tankar, behov och funderingar måste stängas av fullständigt!

Hursom så slutade denna dag för mig på det sätt som den slutat för många sjuksköterskestudenter tidigare... Med tårar i medicinrummet!  Jag menar tillslut blir pressen rätt hög, man blir bedömd i allt man gör och när man inte gör nåt där så är det bara plugg som gäller och orkar eller hinner man inte med det så har man dåligt samvete och känner sig som en dålig student! Så gick hem och ringde mamma, kunde inte ens presentera mig bara grinade... hehe... illa att ens mamma känner igen ens gråt egentligen, betyder det att man är en låg person eller? :P


Men det blev lite ljusare iaf, hade fått ett mail om att jag fått en ny lägenhet, även denna på campus, lite liten är den, bara 27 kvm men den kostar iaf 1600 mindre i månaden än min och det är inflyttning 15 juni! Detta innebär att jag spar drygt 4000 kr över sommaren och så slipper jag flytta efter jul igen... Och framförallt så kan jag behålla min älskade sambo! Men har ju lovat att hyra det där andra studentrummet, får prata med S innan jag bestämmer mig...

Nu ska jag slänga ihop lite käk sen sla jag slänga mig iväg in till stan och slita lite på spinncykeln innan jag stupar i säng! Strejkar plugg ikväll, pallar inte! Vet dock att jag borde med tanke på att jag har bokat morgondagen på strömpis och helgen i tuna...  Fy fan, har verkligen ingen tid över att bara leva på! tänk att det ska vara så svårt att få ihop allt....


Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards