Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Malin - 12 mars 2009 19:37

Den första mars i år "fyllde" min blogg 2 år...

under dessa två år har 13860 unika besök gjorts... Det tackar vi för! :)


Satt idag och gick igenom lite inlägg... Många har man med sig i hjärtat på så vis att de fortfarande gör precis lika ont när man läser dem som när man skrev dem.. Vissa har jag glömt!

Vissa inlägg är jag mer stolt över än andra...


När jag startade denna blogg var jag djupt olycklig... Hade gått igenom en stor händelse i mitt liv sommaren 2006, nåt som kom att förändra mitt liv, nåt som gjort mitt liv lite annorlunda från många andras liv... mitt i det traumat klev (vad jag trodde då var) mr. Right in i bilden och sög fullkomligt musten ur mig.. Jag var trasig, ledsen, deprimerad, självdestruktiv, olyckligt kär, panikslagen och ångestladdad.. Och bloggen blev en avlasningsplats, där jag kunde spy ut många känslor ( långt ifrån allt!) men en del...

Under dessa år har tre saker haft stort fokus, vikt/ träning, relationen till det motsatta könet och universitetslivet och tankarna kring utbildningen och yrkesrollen jag nu snart ska vara redo att kliva in i... Samt reflektioner över känslor som egentligen är naturliga i livet...

Om jag för två år sedan krälade i nån grumlig lerpöl, långt nere i en brunn.. Så står jag idag bredvid och ser på den med distans och ser att kring den har det vuxit upp grönt gräs och i det gröna gräset står jag nu och ser på det tomma svarta hålet och längtar inte tillbaka...


ikväll har jag tittat lite närmare på de gamla inläggen och hittat några texten/stycken/ meningar som jag tycker om eller som på något vis berör mig fortfarande och som väcker starka minnen...

Men det är mina ord.. Och det är ord som i mitt liv en gång var viktiga att få använda och få ur mig...



Citat;


"Åhhh, jag faller, jag faller, jag faller och jag faller så otroligt hårt och fel... Men vem sa att det skulle vara enkelt? Önskar bara att du nångång skulle kunna falla och landa bredvid mig så vi kunde resa oss tillsammans..."

                                   .........................................

"Och nu spyr jag kritik över mig själv.. sätter fingrarna i halsen för att inte missa nåt... nåt skvalp på botten... nåt jag kanske trodde var bra.. Vart tog min självdistansvägen? min självkontroll? Min integritet? Min känsla av att jag har ett värde på riktigt?? Rensar kroppen på det, för att duga...

Men det kommer aldrig räcka till och allt blir så fel.. för din skull gjorde jag allting fel..."

                                         ..................................

"Jag vet att bitarna inte alltid faller på plats som i det perfekta pusslet, jag vet att det perfekta pusslet inte existerar för det kommer alltid att finnas bitar som behöver slipas, bytas ut eller kastas och andra bitar kommer slitas så att de knappt finns kvar när det lider mot slutet. "


                                  ..........................................

"Det är verkligen inte enkelt för att inga betablockerare eller nitrotabletter i världen kan läka ett krossat hjärta... Inget läker ett hjärta som en gång brustit, det är för evigt ärrat och lite skörare än ett helt och friskt hjärta... Och mitt har brustit, det har gått mitt itu, slitits ur min kropp blivit stampat på och kastats in på plats igen och blivit lämnat där som om inget egentligen hänt.. Det blev infekterat och ärret är stort och kan fortfarande ömma och påminna mig om sanningen- Att såras gör ont, det gör ont i hela kroppen, värker, bränner, svider.... "


                              .........................................


"Mina ögon är så trötta

Har gråtit ut dig nu

På riktigt

Andats ut varje partikel av dig

Med Hat, med vilja och avsky!

Den kärlek som fanns för dig

Den är borta"


                                 .................
.............................

"En kärlek som du spottade på...

Ur dina mjuka läppar som kysst mig ömt

Spottar du nu tystnad och jag förstår

Jag var inget värt för dig"


                                   ...........................................


"Men jag får aldrig tillbaka det, får inte tillbaka de tårarna, det blir ännu ett ärr i hjärtat efter det blödande såret och svetten led jag väl inte av.. Men tiden, den tid det fick ta ifrån mig... Den kommer ingen att kunna ersätta... Kanske var det värt det, det kunde ju ha gått... Men som alla sagt så länge.. "Du slåss mot en stenvägg!" Hur kunde jag inte se det? Hur kunde inte stenväggen sagt det till mig?"


                                       ........................................


"Hon som aldrig krossas av motgångarna, osårbar vandrar hon rakryggad.... men där inne, där ni inte ser... där krälar nån i stoft.... och undrar varför och om det ska vara så?? "


                                          ....................................


"sorgen är enorm, den tar sig in i varje por, den har bosatt sig i varje cell på henne och hon vet inte hur hon ska få det att lämna henne ifred... "


                                          ......................................


"nånstans på vägen insåg vi att vi är rätt obetydliga i världen, men trots det är våra liv viktiga och av värde... "


                                         ....................................


"hon söker den, meningen, söker nåt att stanna kvar för, nåt som är värt nåt, som är värt allt..... "


                                       .........................................


"Han rör vid hennes kind

Hon kastar av ett flyktigt leende... ett tomt flyktigt leende...

Förför honom, för att inte visa sig svag

Utnyttjad i tron om att det var det rätta

Att hon inte får vara mer än så... en yta, en kropp...

Ett överfullt tomrum, som väntar på att tömmas och fyllas....

Så sårbar och blödande under ytan.... "


                                 ............................................


"Att hitta den rätta verkar vara ett riktigt heltidsjobb.... Många grodor att kyssa.. Många hjärtan att krossa... ett hjärta att läka!!! Många namn att minnas, ansikten att bevara i sitt inre.... Ja, ett jäkla jobb är det allt!!

Men men, den dan han står där så var det säkert värt besväret!!!=) "


                                   .........................................


"Jag är tillbaka som den Malin jag i grunden är och tårarna som runnit nästan hela mitt liv har tillslut torkat och jag är jag och jag mår bra så och jag behöver inte straffa och jaga mig själv för att känna mig förtjänt av livet..."


                                  .........................................


"Nånstans där inne under yta av självkritik är jag faktiskt stolt.. För jag har klarat mig igenom så fruktansvärt mycket och jag har gjort det på egen hand.. För sanningen är att jag krälade botten av en brunn i åratal, full av ilska, sorg och självhat.. Och så en dag så bestämde jag mig bara för att vända det här, har aldrig velat leva som en död.. har alltid drömt och fantiserat om att leva livet fullt ut.. Så en dag tog jag bara sats och klättrade upp... det var fall tillbaka då och då och ibland trodde ja att ja nått botten igen o så blev jag rädd och som i panik så klättrade ja igen.. Och en dag hävde jag mig över kanten... Kan fortfarande sitta där på kantan av min brunn me ena foten på fast mark och den andra över djupet.. men tänker aldrig tappa balansen o falla ner där igen... Aldrig!"


                               ..................................................









Av Malin - 12 mars 2009 19:29

För ett år sen...

http://emlinn.bloggagratis.se/2008/03/12/565639-hur-svart-ska-det-va/


Inte hade jag en tanke då, på att det, Idag, Är på dagen ett halvår sedan jag sprang ihop med V på nybron här i stan... En kväll, inte alls som alla andra... Tänk va livet har att erbjuda?!


Av Malin - 12 mars 2009 19:25

Denna låt får mitt hjärta att krampaktigt stanna upp... Jag glömmer att andas för att den brör så mycket...


Det är känsla... Det är musik!! fantastiskt, så enkelt, avklätt och vackert!

Av Malin - 12 mars 2009 18:02

Idag har längtan varit lång...

Idag har jag saknat din värme...

Redan när du gick imorse visste jag att jag saknade dig...

Nu räknar ja stunderna som är kvar tills du är här hos mig...

Längtar...


Av Malin - 12 mars 2009 10:35

ibland drömmer jag om barn, att jag får/ har barn...  Det brukar inte gå särskilt bra!

I drömmarna är jag en dålig förälder - kanske för att jag är så förbannat rädd för att bli mamma...

... Och jag litar inte på att jag klarar av det där med föräldrarrollen, har nog rätt höga krav på mig om jag skulle gå in i en sån.. Skulle aldrig bli en såndär mamma som använder tv´n som barnvakt och som aldrig hittar på saker med sina barn.. ne, jag skulle göra roliga utflykter flera gånger i månaden, för jag vill allt ha aktiva, tillfredställda barn som utvecklas och som får fina minnen med sig!  (om det nu skulle bli barn nångång)


Hur som.. back till the dröm.. :P

Jag drömde att jag fått ett barn, denna gång var det en liten liten bebis och trög som jag är ( var i drömmen iaf) så lyfter jag barnet som om det vore stort och stabilt.. Så det stackars barnets huvud far bakåt och barnet bryter nacken...

Förstår ni varför jag inte vågar bli mamma i mitt liv? När jag i alla drömmar är en fullkommligt värdelös mamma...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards