Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Malin - 22 mars 2009 15:49

Ibland undrar jag faktiskt hur jag tänker... Hur kan ja vara så jävla trög att ha så bråttom till Eskilstuna? Varför inte vänta och INTE lägga 2500 jävla spänn i månaden på bensin?? Som att ja hade de pengarna innan lixom??

Ångest, ångest, ångest! Min ekonomi går inte ihop...

Jag längtar efter pengar, längtar efter att kunna gå ner på stan och bara handla kläder och skor och njuta av de nya fina plaggen.. Jag längtar efter att kunna göra saker, åka iväg, gå på krogen, gå ut och äta med vänner, gå på bio o.s.v utan att ha totalångest över hur mycket det kostar... Framförallt längtar jag efter att ha råd att äta bra mat och god mat... HATAR HATAR HATAR  pasta och korv, det passerar inte min strupe, svälter hellre....

O visst, jobba extra vore ju fint, men hur hinner man det när man har praktik 35 timmar/ vecka och en tenta att plugga till samt 2 timmars pendlingstid varje dag?

Jag bara undrar?

Nån som har nåt tips på hur man kan få in lite snabba pengar?

Har övervägt att sälja mina ägg, prostituera mig och att råna nån... men det kändes inte riktigt värt det... O visst kan ja be mor o far om lite hjälp, men vafan, jag är 25 år, ska fan kunna klara mig själv....

Av Malin - 22 mars 2009 14:39

Det här med hur och om man får vara ledig nåt i sommar är alltid lika spännande... Förra året fick jag inte ut någon längre ledighet alls under den tiden jag jobbade, men tog mig två veckor från arbetsstopp till skolstart och åkte till London och lite så..

Nu är det dax igen, denna gång har de frågat om det är något särskilt som figurerar på schemat.. Och vad ska jag säga?

Ja, jag vill;

  • Paddla 2-3 dagar så 4 dar i rad vore ju fint att kunna ha ledigt?
  • Åka ner till Öland och hälsa på V när han har semester och får lyxa och bada i havet...
  • midsommardagen vore ju trevligt om man kunde få spendera traditionsenligt med familjen...
  • Kunde tänka mig lite ledigt direkt efter examen för en sista minuten...
  • Bröllop i slutet på juni, det vill man ju gärna vara med på...

De skulle antagligen inte godkänna allt detta utan jag får helt enkelt planera efter hur det stämmer med väder och ledighet...


Efter lite funderande nöjde jag mig med det sista, DEN helgen Vill jag verkligen vara ledig...Vill ju åka till Öland på bröllop... Och såklart ett par dagar i juli så jag inte behöver vara ifrån min älskling i 3 veckor, då hinner ja ju bli både kärlekskrank och deprimerad.. Och det vore väl inte så kul för alla patienter??!

Av Malin - 22 mars 2009 07:50

Sådär ja, nu mår jag bättre!! KlantMalin började äta något piller som det klart och tydligt, tydligen stod "innehåller laktos" så fint på förpackningen.

Ett par dagar magsmärtor, nedsatt aptit och så senare så beslutade jag mig i att skita i läkarens ordination och idag mår jag redan bättre...

Så nu känner jag mig redo att köra igång på allvar med träning och god kosthållning... Lite senare än planerat, men som de säger; Bättre sent än aldrig... De senaste dagarna har jag iof varit ganska duktig, skippat kaffe, godis och annat skit och ätit massa salladstallrikar och sånt...


Nu sitter jag med ett detoxande citronte (varmt vatten med en skiva citron i).... Och tänkte köra ett kort yogapass innan frukost, har nämligen läst om massa människor vars liv förändrats totalt när de började yoga.. så jag tänkte att det kan ju alltid vara värt ett försök... Ska köra dvd´n några veckor och så får jag väl återkomma med resultatet...

Sen blir det frukost, hade tänkt mig bovetegröt, men hade visst inget bovete hemma just nu.. så överväger om jag ska välja hemmagjord müsli eller havregrynsgröt med frukt och rismjölk.

Sen blir det 7 km stavgång och sen lunch...

Tror jag ska göra ungstekt kyckling och äta med någon nyttig avocadosallad... Eller kokt fisk med någon tomatsås och kanske lite kornris till....


det låter väl som en bra start på dagen och ett hälsosammare liv?

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards