Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Malin - 16 mars 2008 11:55

10240 steg, 6,2 km, 60 minuter, upp och ner i spåret....


Det förbränner inte mer än 240 kcal. Ibland undrar man ju varför man ens lägger en timma på en promenad när det inte ger mer än så i förbränningsväg! Kanske för att det är väääääldigt skönt att komma ut i skogen och få i sig lite frisk luft! :) Men när jag ser dessa siffror inser jag hur viktigt det är att hålla efter på maten, för kroppen förbränner inte mycket mer än 2000- 2500 kcal/ dag i vila.

Jaja, ska inte tjata mer om detta nu...


Ska tjata om hur förbannat mycket jag har i skolan ist. Håller på att skriva ihop en sammanfattning över allt som kommer att kunna komma på KTC- examinationen nästa vecka och än så länge är jag uppe i 10 sidor och då har jag bara skrivit om momenten och inte om sjukdomarna... Lär ju bli ett helt kompendie av detta!  Och på det så har jag de där jävla fallen som jag aldrig hinner börja med, 3 st som ska vara klara inom 2 veckor, smärtuppgiften som jag tänkte försöka klara av ena delen på innan denna praktikperiod är slut, d.v.s inom 4 dagar. Sen har jag studieuppgiften som ska göras på praktikplatsen någon av de resterande 4 dagarna.


Fattar ni att vi har lägre lön än undersköterskor trots allt detta jobb????? Det är ju fan pinsamt! Höj Lönerna, vi är ju utslitna innan vi ens entrat arbetsplatserna i våra färdiga yrkesroller som dessa studier ser ut. Vi borde ligga mitt emellan läkar och undersköterskelöner med tanke på det jobb vi utför och det ansvar vi faktiskt har samt den utbildning vi trycker in i hjärnan under 3 år.... Ge mig 24 000 i ingångslön samt en möjlighet att löneförhandla så ska jag inte klaga så mycket sen!

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards