Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Malin - 3 mars 2008 17:52

En stjärna för syster för att hon äntligen tagit sitt förnuft till fånga och gett sig ut på backbackeräventyr! Som storasyster som redan gjort det där tar jag såklart åt mig lite av äran! Självklart är det jag som inspirerat till det :P Hehe... nedå, men stolt är jag och glad för att hon gör det, vet ju hur mycket det ger i livet att göra en sån resa.

Själv lärde jag mig massor under mina resor, både om mig själv och andra människor och kulturer! Är inte alls lika inskränkt längre och finner inga som helst intressen i att sitta och klaga på folk som inte har samma kulturella bakgrund som jag! Sen kan jag iof anse att vissa länder har en lite väl förlegad kvinnosyn, men det hör inte hit! Som sagt, nu är syster ute på äventyr i 3 månader och jag är mycket nöjd med det och önskar henne lycka till och ja vet att hoppas hon blir lika nöjd som jag var med min resa...


Den andra stjärnan ger jag till mig själv :D *ego* bara för att jag får så mycket trevligt beröm från mina patienter på praktiken. På bara några dagar har jag fått höra flera gånger att jag kommer att bli en jättebra sjuksköterska och att det knappt känns när jag tar venprover! :) Och det är jättekul och motiverande! Idag var jag med på ett kirurgiskt ingrepp på urologiska operationen, såg när de avlägsnade en njure! Mycket intressant och tror att det lutar åt en utbildning åt det kirurgiska hållet, det ska vara lite kritiskt, action, blod och instrument! Och ikväll har jag suttit och skrivit ihop ett Pm till mig själv om pre och postpoerativ omvårdnad! :D



Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards