Alla inlägg under februari 2008

Av Malin - 16 februari 2008 10:47

En kort sväng hemma i Eskilstuna bidde det... Skulle var här fredag- söndagkväll... MEN eftersom det är så förbannat mycket i skolan just nu så sitter jag och överväger att åka hem ikväll... För isåfall så kan jag satsa på att ha en trevlig dag här i Tuna idag och sen åka hemmåt ikväll eller imorgonbitti så att jag får en hel dag med att plugga innan praktiken drar igång på måndag...

Känns riktigt nervöst, vet inte alls om jag känner mig redo för detta, vilka förväntningar har de på en och vad ska man egentligen kunna? Just nu känns det som att jag läser på allt och massor och egentligen ingenting... Men det lär väl falla på plats när man väl står där med en spruta i handen och en kateter i den andra och tittar på en livrädd patient.... :P


Kul ska det bli iaf.... Utöver det så väntar jag fortfarande på sladden till  min dator, som sagt, är inte skitglad på asus just nu!Behöver ju min darling i funktion!!

Av Malin - 12 februari 2008 12:38

Det är sådna här dagar jag inser att jag behöver en kille i mitt liv... När datorn är död och jag inte fattar nånting, när cykeln har punka (jag  vet faktiskt inte hur man lagar en sån), när jag är stressad och varken orkar eller hinner laga mat, när jag behöver en famn att hämta energi ur, när jag drömmt mardrömmar och det känns läskigt att gå och lägga sig alleles ensam....


Ja,så är det... Hur kommer det sig egentligen att jag står utan en, var ju otaktiskt av mig?!  :P

Av Malin - 12 februari 2008 12:22

Är det inte underligt hur fasligt fort livet försvinner iväg.... Och är det inte underligt hur det kan ta så tvära vändningar, från en period när inget händer till en period när allt sker samtidigt?!

Vissa perioder existerar ingenting som kan liknas vid en kris, vid andra perioder är det bara kris... Och vissa perioder finns ingenting att göra annat än att typ sortera kläderna i garderoben efter färg... Medans det sen kommer perioder när man är glad om man ens hinner tvätta en maskin...

Ne.. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta... tänk om det istället bara kunde vara lite lagom hela tiden istället... Kan man styra sånt själv?? Vore det tråkigt??

Äh jag vet inte... vet inte mycket jag inte ibland.. :P

Av Malin - 12 februari 2008 11:18

Det är för sorgligt, funderar på att ta en sväg förbi Asus och skjuta nån eller nåt... Vill verkligen ha min dator nu!!! Måste verkligen ha min dator nu, har inte tid med det här... Fan, den kunde ju lixom inte dött mer olämpligt!

Har ju fått låna en dator av en underbar vän, så himla shysst... Men nu ska den tillbaka...och jag blir handikappad igen....

*frustrationen och stressen växer i lilla mig* Jag HATAR teknik som inte fungerar!!!! Och det blir ju inte bättre av att jag är så stressad så att hela världen snurrar och gungar för mina ögon heller....

Men det ska gå, jag ska fan klara av den här termine.. Har folk gjort det före mig så är det klart jag fixar det... Jag menar, dum är jag inte... Möjligtvis lite slö med jämna mellanrum....

Av Malin - 11 februari 2008 15:50

Inget funkar... Är så stressad, behöver varje timma på dygnet för att hinna med allt som ska göras tror ja... Har fortfarande inte fått något schema inför praktiken som ska starta på måndag... Hallå?! Det vore förbannat skönt att kunna planera! Och på detta dök 3 oplanerade seminarier upp.... och på torsdag ska seminarieuppgiften om diabetes och buk-sjukdomar in och jag har inte börjat.. Varför undrar säkert nån då... Jo, för att jag inte visste... Det står inte i några papper eller nånting utan är bara rykten.... Men antagligen har de väl rätt då.... Sen har jag tenta nästa fredag, läkemedelsberäkning (kräver 100% rätt) första veckan på praktiken, tror de att man kommer att orka plugga då eller ovanpå de 35 timmar man ska spendera på sjukhuset och lära sig saker?! 

Jag förstår inte hur man ska hinna, men heltidsstudier innebär inte längre 40 timmar i veckan utan snarare dygnet runt-studier.....

Usch, mår illa och utvecklar panikångest bara jag tänker på det... Och nu är det styrelsemöte och på onsdag är det utbildningsbevakningsmöte och varje dag är det föreläsningar och Övning på KTC... Och när ska jag hinna med det basala egentligen?! Duscha, äta, träna, skita??!!!  BLÄÄÄÄÄ!!!!

Av Malin - 10 februari 2008 19:38

Hur fan kunde svenska folket rösta fram en man som, ja jag säger som Luuk: varit me från Vikingatiden...och med det absolut sämsta bidraget ever?? Hur kunde Christer Sjögren gå vidare med den där låten? Det är ju sååå Pinsamt!!! Måste vara en komplott...Han har säkert tvingat Svt att skicka honom till Globen för att överhuvudtaget delta.....

Usch och fy, nu är jag irriterad och arg på folket i detta land.... Har ni ingen smak? Är ni som röstar så jävla torra och tråkiga att det var det bästa ni kunde lägga era röster på???´  Herregud..... :O

Av Malin - 9 februari 2008 12:11


Tack Pernilla!

Det är tur att du sätter mig på plats ibland...

Har jag tur så kanske du har rätt till o med... :) Även om jag inte känner mig så jäkla het nu när hullet har krupit sig på min kropp...

Men grejen är; att du har kanske rätt, så nu ska jag söka upp den där lilla glöden där nere, kasta av mig de där överflödiga kilona som inte behövs av nödvändighet och ta fram henne igen....

Hon som tror att hon är snyggare än hon egentligen är... haha...


Av Malin - 8 februari 2008 17:33

Alltså det måste vara det nya sättet att träffa kärleken, för 20 år sen skrev folk kontaktannonser i tidningen... För några år sen började folk surfa på nätet... Idag söker man via tv!

Frusna män söker är det senaste i raden.... 3 norrlänningar med scoter och hus söker nån att ligga framför den öppna spisen med samt kalla kvinntimmer och skaffa en pöjk att åka lit skoote me... :P

Jag har en bra ide oxå... Desperat student söker nån att leva med när skolan är slut.... har ett helt gäng med snygga, smarta, välutbildare, framåt, sociala tjejer att anmäla till detta program...


Eller varför inte ta det ett snäpp längre: Kåt student tröttnat på kåren söker variation! :P


Som ni förstår tycker jag att dessa "dejtingprogram" en aning... 

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards