Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Malin - 29 oktober 2008 08:38

Borde....

Bli lite mer aktiv med kameran och lägga in (fler?) bilder i bloggen...

träna mer än 3-4 gånger i veckan

ta morgonpromenader alla vardagar iaf...

Gå ut och skruva fast fästena för lysena på cykeln

Se över vad jag ska klä min kropp med idag

Städa här hemma innan helgen

Ringa  V´s jobbtelefon för att spara pengar, detta blir dyrt...

Se till att hänga in allt rentvättat i garderoben så snart som möjigt

Läsa de vetenskapliga artiklarna mer ingående igen

Sluta klaga på att ja är kass i skolan, skrev ju faktiskt full pott på sista tentan....

Skrapa trisslotter med jämna mellanrum för att öka chansen att bli lite tät..


Många borden blir det... så nu ska jag göra några av dem... typ klä på mig!!



Av Malin - 29 oktober 2008 08:14

Nu är den här igen... Vintern.. Och nej, jag har inte längtat!

Jag har inte längtat efter jobbiga dunjackor som förvandlar mig till en michillingubbe, jag har inte längtat efter att gå som en pingvin, rädd för att halka omkull... Har inte längtat efter kyla som biter sig fast i kinderna och får kontaktlinserna att irritera i ögonen... Har inte längtat efter mörkret som kompakt omsluter oss redan innan arbetsdagen är avklarad..

Men för första gången sen jag var riktigt liten står jag inte inför vintern med skräck och sorg eller en panikaktig längtan efter sol och värme...

För första gången som jag kan minnas kliver jag ut genom porten och tänker " Snart är det jul, sen är det vår... Och jag kommer överleva detta år med"

För när kroppen kämpat mot kylan några månader så brukar lemmarna sakta tina upp och bli mjuka och behagliga igen...Lagom när vårjackan åker fram och mössan av....

 Så jag håller ut och väntar och letar saker att fördriva tiden med...  Satsar tidigt på beach 2009, plugg och på tid med nån jag bryr mig om....

Fokus, fokus, fokus på annat än på kylan och mörkret...  

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards