Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Malin - 30 oktober 2008 15:53

I år ska jag inte vara ute i sista minuten har jag bestämt... Ja pratar såklart om julklapparna.... Brukar alltid rusa runt i panik på stan den 23/12 och jaga... Dumt och onödigt helt klart.. men av nån anledning blir det alltid så.. Men i år blir det annorlunda...

Har nämligen bestämt mig för att beställa julklappar i välgörande syfte. Eftersom jag är student så är ekonomin för julklappar ganska begränsad och trots att man lägger en gräns på ca 200 kr/ person man ska handla till så brukar det dra iväg några tusenlappar... Så, i år tänkte jag planera det annorlunda, jag ska köpa småsaker men där pengarna går till välgörenhet... Så, nu har jag kollat igenom Unicef´s julklappskatalog http://www.unicef.se/butik/privat och börjat fila lite på vad jag kan ge alla nära och kära...  Jag menar, det känns faktiskt bättre att köpa saker för välgörenhet när man handlar till personer som redan har allt de kan önska sig... Jag menar, mamma o pappa har ju inte direkt nåt behov av halvbilligt tjaffs bara för att... så då tänkte jag att detta kunde lösa det i år... Och så kanske jag kan bidra till att nån unge ute i världen får det lite bättre ställt än innan jul... Två flugor i en smäll helt enkelt...  Sånt gillar ja!

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards