Direktlänk till inlägg 26 mars 2007

Minnen från sommartid...

Av Malin - 26 mars 2007 22:42

Nu är våren här.. jag njuter av det! Det är det bästa jag vet, älskar dofterna, ljuset, solen, värmen som på tinar upp min vinterfrusna själ... Och jag är ute igen och njuter av det.. tvingar mig inte ut i kylan bara för att man "borde få frisk luft o dagsljus" ... Jag bara går o går och njuter av fåglarna, av doften av lera och nysågade träd, eldade löv och nyss framtagna grillar.. och jag får inte nog.. vill inte gå in... Jag bara ler och överallt är det massa vårfräsha killar... och allt är bara så fint o rent och ljust igen och jag älskar det!! :)

Så när ja var ute och gick idag gick tankarna genom huvudet.. Barndomshemmet, porlande bäckar runt husknuten, kojbyggen i skogen, piccnik på lekstugetaket, knopparna i videbuskarna, slasket på grusvägen på väg hem från skolan, helt plötsligt har ladan fått ny färg mot det gröna och i solljuset... och det var fint.. Hoppas att jag får ge mina barn något som det.. vill inte ha ungar som inte kan älska skogen.. jag älskar skogen, finns inget underbarare än att vara ute i naturen, lyssna och känna dofterna den har att erbjuda... :)

Och jag längtar efter sommaren... Har så fina, roliga, galna, sexiga, underbara minnen från våren och sommaren och jag vill bara ha fler...
Minns kvällar med vänskap, grillning och nakenbad i Vilsta.. haha... Sola på bryggan o bara njuta på landet, med melon och god fräsh sallad (eller va säger du madde, det får vi göra om :) ) Fester på A: s land.. som alltid urartade... skolavslutningen me häxblandning o skogshångel på djurgården.. :) Och sommareftermiddagar på sjukhusberget.. Att dra iväg me Linnea o gympa o så doppet i vilsta efteråt.. eller Jazzfest på sundbyholms strand me H och O... :) att springa genom stan i solnedgången..

Minns Kärlek... Sensommarkvällar i Skjulsta, fiske o mys och att bara vila i varandras sällskap.. hand i hand.. solklänning och shorts.. bruna ben vilandes så nära där på bryggans kant.. Morgnar i en varm famn i persienljus... Pappors svampplockning.. (väldigt internt, men tar upp det för att det betyder nåt för mig).. men inte har det me min pappa att göra.. :P ... Sex på balkongen, mys under kyrkbron, kyssar i regnet... Galna upptåg och skratt utanför denna värld på konstiga ställen... Nätter av prat, fest och fyllehångel.. Korta romanser, intensiva sommarflörtar... Och JAKOB... fina söta Jakob, som fortfarande kan passera i mina tankar när solen kommer fram.. den där första kyssen.. :)


Minnen med familjen... grillning, pappa på gräsklipparen.. mamma påtandes i rabatter eller målandes på nåt hus... Mormor som kommer o rensar ogräs.. Kvällar på altan, invirad i filtar, skyddad under mammas arm.. regniga dagar på husvagnssemester... Dagarna på Öland på sommarstället vi hade där, långa dagar på sandbys vita stränder.. Uppträdanden me madde i trädgården... Farmors födelsedagar.. Midsommar på landet hos morfar o kerstin...

Åhh... Jag älskar sommaren och våren.. Finns så underbara minnen kring det.. Önskar att det kunde kännas just såhär bra året runt.. Önskar att dagarna alltid vore soliga och varma.. Njuter och ler och kan inte annat än erkänna att jag mår sååå bra.... :)

 
 
maddlur

maddlur

28 mars 2007 00:10

Jo klart jag minns.... det va en härlig dag :) kram

http://maddlur.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 3 maj 2010 17:28

Just nu spelas mest Melissa Horn och Winnerbäck i mina högtalare... Deras texter och sinnesstämmningen i melodierna innefattar rätt mycket av vad jag känner just nu... Jag känner mig kluven.. Jag känner mig som en jävla tonåring igen. Gick igen...

Av Malin - 28 april 2010 23:54

Det krackelerar sakta.... Livet, jag... Masken faller sönder Smärta luktar illa... Den skrämmer bort människor Skapar oro, ångest... Funderingar! Jag försöker hålla ihop, vara stark Men ärren gör sig påminda och jag får ingen vila Tårarna...

Av Malin - 4 april 2010 13:22

Längesedan jag bloggade här. Men jag återkommer, av någon anledning när livet är jobbigt, annars bloggar jag mest på emlinn.blogg.se. Dock är detta min första blogg och på något vis känns den mest hemma när livet inte är som det borde, när det händer...

Av Malin - 3 november 2009 10:23

Det vrider sig i mig... Känns som kugghjul i min kropp som krossar allt mjukt där inuti.. Ljuger jag för mig själv? Är det bättre att fly? Vart bottnar längtan? Vad är det som göder sorgen? Frågor utan svar... Jag vet inte! Hur lämnar m...

Av Malin - 14 september 2009 17:19

Inser att allt inte är så bra som jag önskar... När jag dödar SuperMario i frustration och önskar att det vore lika enkelt för mig att hoppa i lavan och återkomma med fem nya liv... När jag på promenaden i solen överväger att testa hur det känns ...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards