Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av Malin - 25 augusti 2007 14:56

Förändring - Förändring blir dagens ord... När jag cyklade hem från stan idag insåg jag vilka förändringar som skett i mitt liv de senaste fem åren... Vissa var aktiva val till förändring, andra var ofrivilliga... Vissa förändringar har varit negativa, andra positiva... Vissa stora andra små... Men idag när jag cyklade hem från stan insåg jag att dessa förändringar även förändrar mig... Om jag aldrig bott med min ex sambo, om jag aldrig upplevt ett uppbrott, om jag aldrig samlat mod till mig och gjort mina resor, om jag inte vågat ta beslutet att plugga och byta stad, Om jag inte vågat sluta på mitt första jobb, om jag inte vågat testa ett nytt schampo, om jag inte förändrat saker... hur hade livet sett ut då? Vad hede jag då upplevt idag? Vad hade jag varit då? Hade jag varit samma lilla Malin som stod på tröskeln hemma hos mor o far,  med en väska överfull av drömmar men ingen i närheten av att infrias... En väska tom på erfarenheter jag önskat mig... En resväska packad för världen där kläderna bara blir mer och mer omorderna och tandkrämen möglar i sin tub??


Och nu är det förväntningar på G igen.. Ny lägenhet om 2 veckor, utrensing av garderoben, nytt litet husdjur, ny hårfärg... Och livet blir med ens så mycket mer intressant och roligt... Jag gillar förändringar, det är viktigt och utmanande... :)

Av Malin - 25 augusti 2007 11:54

Vad som känns bra är iaf att hon inte ens är snygg... Annars känns det väl lite för jäkligt att det är som det är... :P

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards