Alla inlägg den 16 augusti 2007

Av Malin - 16 augusti 2007 13:52

15 augusti, sensommar... Semestern är slut för de flesta, de tidigare ödelagda skolgårdarna fylls på nytt med barn... Vissa börjar ny klass, första klass, första året på gymnasiet...  andra behöver inte gå tillbaka till skolan i år...Årets studenter... På väg ut i livet! Stora steg och drömmar eller bara flyta på och stanna...  Ute lyser inte solen mer än igår, saknade efter nästa sommar sätter sig redan som en liten klump i mitt hjärta... Löven har börjat gulna, rönnbären är här... Jo, det vittnar om kallare tider...

Hösten är på ingång...

 Och jag är på väg hem, till Örebro! Min nya stad... Nu är det dax igen, tentor, kårfester, efterfester som aldrig vill ta slut, nya vänner och bekanta, återseende av vännerna, skvaller om sommaren, planer för resten av året... Nu drar det igång! Livet! Det som just nu är mitt liv, studentlivet! Efter sommaren känns det bra att det ska dra igång igen.. Visst har det varit en okej sommar, men i det här vädret hade jag hellre pluggat, med tanke på tristessen hade jag hellre pluggat, med tanke på saknaden av dygnslånga fester och flumm hade jag hellre pluggat... Fast ändå inte, efter förra terminen var detta "sommarlov" mer än nödvändigt! 

Och lite längtar jag faktiskt, efter en ny start, nya kollegieblock och pennor, nya äventyr, korridorslivet, tentapluggnätter, jakten på billig studentlitteratur,shopping, fika, vänner, fester och minnen... 

Jepp, nu är det dax... Nu har jag laddat för ny start och nu känner jag mig på riktigt redo!! Vill plugga, festa och umgås med alla härliga människor! Och när jag tänker på att det bara är hälften kvar av detta roliga studentliv känns det faktiskt lite vemodigt... Alltså, ännu en anledning att verkligen njuta av det fullt ut!! :)

  

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards