Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av Malin - 28 augusti 2007 19:20

Är så trött på det här med studentlitteratur... I kursen jag ska läsa i höst har vi en lista med 45 böcker... Vem har normalt råd att köpa 45 böcker undrar då jag??? Och vem har normalt råd att köpa böcker som i snitt kostar ca 350 kr ... Det är 15750 kr... Det är vad en student ska betala om man väljer att köpa alla böcker på listan... Hej o hå... Lycka till med en inkomst på dryga 70 000/ år... (varav 50 000 är lån...)  Och då blir jag så sur... För grejen är att sossarna anser att vi alla ska plugga och har därför startat ett system som jag nu väljer att kalla för : Låt alla gå arbetslösa och välutbildade...  Idag ska helst alla som torkar skit på sjukhusen vara sjuksköterskor, alla som svarar i telefon och kopplar vidare på kontor civilekonomer och alla som sorterar sjukhustvätt tvättingenjörer eller nåt.. (för att vara lite ironisk) Men hallå, lite ligger det faktiskt i min ironi för vart tar statusen på universitetsutbildningen vägen på detta sätt??  Vem vill lägga 200 000 på en utbildning där man lär sig tvätta rumpor på rätt sätt??  Och vem har ens råd att utbilda sig när det kostar så förbannat mycket, man tjänar ju mer på att leva på socialbidrag och sitta hemma och glo på Oprah och våra bästa år hela dagarna....

Ne, inför statliga bidrag på böcker eller se till att universitetsbiblioteket i Örebro investerar i fler ex av aktuell kurslitteratur.... Det är inge kul att kasta bort 1600 lånade spänn på 5 böcker... vilket jag just gjort!!! :(

Av Malin - 28 augusti 2007 17:53

Nu smyger det sakta men säkert igång igen... Nollningen, styrelsen, träningen, skolan och ovanpå det, flytten.. 10 dagar kvar nu... Hade tänkt gå och träna idag efter styrelsemötet, men insåg att jag har en hel jä*la massa att göra, till exempel:

- packa inför halmstad och flytten

- kolla upp schema inför kursen

- Sy på märkena på overallen

- Planera in tid för att träna

 - Adressändra

- säga upp min hemtelefon

- skura bort gummit som fastnat på mitt badrummsgolv ( lång historia!)

- Beställa kurslitteratur

- Sätta mig in i styrelseposten

- Lämmna in papper om låskort till skolan o kontoret

- Söka ett extrajobb

-Söka bostadsbidrag


Ja, det var väl det viktigaste just nu! Får bocka av på den här listan vartefter tror jag... :)

Men men, ser fram emot allt som kommer igång nu iaf... Ska bli kul, känner mig rätt laddad, ska försöka hinna med allt!!! Samt äta och träna och plugga på det!! :) Livet som student är inte så jäkla slappt som man kan tro inte, inte om man ska göra det på riktigt... :)

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards