Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av Malin - 22 augusti 2007 17:02

Facebook - Alla talar om facebook. Media skriver om hur arbetsgivare förbjuder och blockar sidan för att den tar för mycket av arbetstiden... :) Och jag har följt trenden och skaffat det.. :) Riktigt kul, riktigt spännande att sitta och spionera på gamla klasskompisar, barndomskärlekar o.s.v :)

Av Malin - 22 augusti 2007 10:24

En tanke slog mig idag när jag läste min vän "Maddlurs" blogg om micron och dess användningsområden... Jag har ingen micro!!!

Jag kommer inte att ha en micro när jag flyttar ut från korridoren. Jag har alltid varit av den åsikten att micron är överflödig och onyttig... Därför tog det ett halvår innan min ex. sambo lyckades övertala mig om att en micro faktiskt skulle vara bra... När vi väl köpte en var det mycket disskusioner kring detta... Han ville såklart ha en micro i rostfritt stål, med massa underliga funktioner som man ändå aldrig skulle använda sig av för ca 3000 spänn eller nåt... Nenene, hade jag nu gått me på att vi skulle investera i en sådan maskin så skulle det iaf inte vara för den prislappen... Efterssom han övertalat mig om att vi skulle ha en så övertalade jag honom rätt snart att det skulle vara en billig en... så 399 :- och en micro rikare.... Denna micro användes inte särskilt flitigt av mig.. Vet inte hur mycket han använde den heller faktiskt.. Tror han skämmdes lite över den vita plastbiten vi placerat i vårt kök... Killar önskar alltid det stora, med mest funktioner och nyaste inom området... Men icke!  När vi flyttade isär var iaf denna lilla vita micro en av de saker han fick med sig ... Så jag är helt enkelt microlös!!


Kommer jag att klara detta? Jag som är så fullkommligt värdelös på att ta mig tid att laga mat?! Vid närmare eftertanke : Kommer jag klara mig utan att stoppa i mig massa joniserad strålning, söndermicrade vitaminer och mineraler, äckligt uppvärmda matrester och ett vitt plastskåp i köket?

Med lite planering : Ja!!

Så jag tänker stolt stå på mig som microlös!

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards