Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av Malin - 23 augusti 2007 23:02

Har just kommit hem från Lily och Karin som nu bestämt sig för att skippa studierna här i Örebro och flytta tillbaka till Sthlm o Island... Det känns tråkigt, kommer sakna dem, särskilt Lily som jag umgåtts mest med... Det kommer att bli tomt! Men men.... Samtidigt insåg jag idag när jag susade ner från brickebacken tillbaka mot Campus hur fantastiskt jä*la bra jag har det... Jag trivs här, mår bra här, älskar det här... Att välja att plugga på Uni i en "studentstad" måste varit det bästa beslut jag tagit någonsin! Skulle aldrig någonsin vilja vara utan det här... Älskar campus, att det alltid är folk i rörelse, friheten bland studenterna att vara så som man egentligen inte får vara, Overallerna som lyser upp i sommarnatten kring nollningen, Festerna som aldrig tar slut, Vännerna som nästan alltid finns inom räckhåll, Kårkvällarna, alla nya personer som dyker upp på vägen, korridorsboendet och tentaplugg...  Jag menar, hur bra har man det inte egentligen? Det är först nu när jag beslutat att flytta härifrån efter 1,5 år som jag inser att jag sannolikt kommer att sakna det här, kommer sakna mina kära "sambos"...  Jag menar, det är kalas att sitta och glo på tv tillsammans, snacka skit ute i korridorköket, lämna dörren öppen och katten till dem när man drar iväg på annat håll, baka pizza tillsammans, ha tentaångest ihop och bara njuta av den här tiden!!

Ne, idag är jag förbannat lycklig över att vara en student... För det är för jäkla underbart... Om man bortser från den knappa inkomsten då... Men det är nog den enda nackdelen!! Faktiskt!! Det är en upplevelse över det vanliga, helt klart... Och jag ÄLSKAR det!!  :D  Och idag vill jag aldrig att det ska ta slut, jag vill vara student hela långa livet... ;) hehe...

Av Malin - 23 augusti 2007 09:45

Minst sagt!! 5 kg att jobba av.. Jag blir tokig, aldrig mer en sommar hemma hos mor och far.. Det är livsfarligt! Men men ...  Nya tag, är som sagt på dag 5 av mitt godisförbud och det går faktiskt förvånansvärt bra... Det var visst bara att bestämma sig.. Iof äter jag en del kex och nötter ist, men det är inte lika illa iaf...  Men men... Gymmet, promenader, noll tolerans på godis och bra mat så ska jag nog få bukt med det här med...  

Men det värsta med att gå upp i vikt är att jag får för mig att alla stirrar på mig, som att de ser mina valkar och anser mig vara värsta slöhögen som bara käkar strips och godis... Ne trivs verkligen inte med att gå upp i vikt.. Känner mig väldans oattraktiv och klumpig... :(

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards