Direktlänk till inlägg 9 augusti 2007

singelliv

Av Malin - 9 augusti 2007 16:30

Singelliv...

Att vara singel innebär två saker: Frihet och ensamhet!!! Först e det helt underbart att kunna leva sitt eget liv på ett fullkomligt egotrippat sätt... Shopping, flirtar, resor, sena kvällaroch en jävla massa festande...En Jävla Massa festande!!!( mest för att dränka sorgen av att vara ensam!) Men man njuter av att slippa ringa och säga att man kommer hem lite senare för att man vill stanna och glo på film hos en kompis eller att ringa och rapportera att jag mår bra! framåt natten när jag är ute och festar... Man slipper att diskutera ekonomin,vilka gardiner man ska ha i köket, vad man ska äta till kvällsmat, hurvida man ska ha en filt i soffan eller inte, vem som ska ta disken och man slipper plocka smutstvätt från golvet, kalsonger vid sängkanten, strumpor i soffan!!! Man slipper den eviga oron när han är ute och festar, kommer allt att gå bra? Kommer han hem inatt? Kommer han att sluta älska mig? Man behöver inte ta hänsyn till att den andra vill ha kompisar över eller en lugn hemmakväll när man själv inte alls har samma önskemål... Allt som tillhör att vara låst och ha ansvar och känna oro gentemot den andra......

.....jag saknar det.......

Saknar att nån bryr sig om att jag kommer hem, om jag haft en bra dag, nån att äta mat med, nån som bryr sig om att jag faktiskt äter mat, nån som sparkar mig i sömnen, som retas när jag gör bort mig men som avslutar skämtet med att pussa mig i pannan... Saknar att få en kram när jag behöver lite värme och stöd, saknar att alltid ha nån att ringa när livet är jobbigt, saknar ringen på mitt finger som visar att nån bryr sig om mig, saknar nån att trängas i soffan med, nån att skratta och gråta ihop med, saknar att krypa ner hos nån, saknar en värmande kropp bredvid min.... Saknar till och med att tvätta nån annans kläder,städa efter nån annan och att oroa mig för att han inte ska komma hem när han är ute och festar...... Saknar att få göra nåt för nån annan och att nån annan gör nåt för mig!!! Saknar att vara två istället för en! Livet blir lättare när man kan kämpa tillsammans med nån! Kampen blir inte lika jobbig! Saknar till och med oron över att han ska sluta älska mig, för den stunden han faktiskt älskar en gör mig stark nog att orka klara den sekund när han slutar!!

Det är faktiskt så att; Att vara singel är Kanon!! Men att ha nån vid sin sida är ovärdeligt! Det är det som gör livet värt att leva!! Att få dela det med nån annan! Hoppas att jag kommer att få göra det igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 3 maj 2010 17:28

Just nu spelas mest Melissa Horn och Winnerbäck i mina högtalare... Deras texter och sinnesstämmningen i melodierna innefattar rätt mycket av vad jag känner just nu... Jag känner mig kluven.. Jag känner mig som en jävla tonåring igen. Gick igen...

Av Malin - 28 april 2010 23:54

Det krackelerar sakta.... Livet, jag... Masken faller sönder Smärta luktar illa... Den skrämmer bort människor Skapar oro, ångest... Funderingar! Jag försöker hålla ihop, vara stark Men ärren gör sig påminda och jag får ingen vila Tårarna...

Av Malin - 4 april 2010 13:22

Längesedan jag bloggade här. Men jag återkommer, av någon anledning när livet är jobbigt, annars bloggar jag mest på emlinn.blogg.se. Dock är detta min första blogg och på något vis känns den mest hemma när livet inte är som det borde, när det händer...

Av Malin - 3 november 2009 10:23

Det vrider sig i mig... Känns som kugghjul i min kropp som krossar allt mjukt där inuti.. Ljuger jag för mig själv? Är det bättre att fly? Vart bottnar längtan? Vad är det som göder sorgen? Frågor utan svar... Jag vet inte! Hur lämnar m...

Av Malin - 14 september 2009 17:19

Inser att allt inte är så bra som jag önskar... När jag dödar SuperMario i frustration och önskar att det vore lika enkelt för mig att hoppa i lavan och återkomma med fem nya liv... När jag på promenaden i solen överväger att testa hur det känns ...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards