Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Malin - 4 oktober 2007 22:44


Just nu längtar jag...

Längtar efter Thailands vita stränder

Ett varmt hav att bada i

Att ta ett giant step ut från båten och känna vikten av utrustningen lätta när jag landar i vattnet..

En hård säng i en sandig bungalow invid stranden

Jag längtar efter solbränd hud

En kropp som känns lätt att vara i

Ben som sticker ut lite lagom

En känsla av att på riktigt känna sig liten och mysig i sig själv

Längtar efter att bli lyft på ett dansgolv utan att behöva ursäkta vikten

 efter att bli lite för full

 att vara frisk och en näsa med fria vägar för luft

Jag längtar efter nån som kan komma och massera mina axlar

kyssa mig lätt i nacken och peppa mig att orka slutföra min tenta

Jag längtar tills tentan är klar

inlämnad i prismahuset

längtar efter ny kurs, nya utmaningar

Längtar efter nåt helt nytt

Ett nytt land

En ny kropp

En ny vän

Ett nytt liv?! Ett nytt liv, men i mitt liv...

Längtar efter förändring..

Styr mot förändring...

Greppar rodret igen och styr från säkerheten

Drömmer om friheten igen, upplevelsen, känslan av att vara vid liv....

Längtar bara lite...






Av Malin - 4 oktober 2007 11:59

Suck... Ja, det är väl så jag kan sammanfatta denna dag känns det som. Sitter med en hemtenta nu och försöker reda ut varför liniganismen kom i konflikt med idrottsrörelsen i mitten av 1800-talet och hur idrottsrörelsen ändå kunde växa sig så stark.... Känns ju förbannat spännande -NOT!

Jaja, är ju egentligen ingen svår tenta, bara jag som är så omotiverad att plugga just nu att jag säkerligen lämmnar in en IG-tenta ändå imorgon... Hehe..

Ibland undrar man ju varför man pluggar,visst man har massa fritid, men man är ändå aldrig riktigt ledig, man kan alltid göra mer än vad man redan gjort och man kan alltid läsa en bok för mycket och man kan aldrig riktigt slappna av och ta semester eller helg... Och på något vis känner man sig alltid lite jagad av allt man borde göra.. Är man på jobbet så finns det inte så mycket borden, då gör man det man ska o sen går man hem!

Fast iof, skulle aldrig vilja vara utan den här perioden i livet heller, har haft så himla mycket kul, mött så himla mycket roligt folk och utvecklats massor så visst, trots att man blir lite less såhär i tentaperioder så skulle jag inte vilja vara utan det... Jag menar det skulle ju aldrig vara samma sak att plugga den dag man skaffat familj, är sambo eller blir för gammal... Så visst, är glad att jag gör det här trots allt! Så nu har jag fått ur mig det och vänt på det negativa tankarna så nu var det bara att fortsätta med min Linggymnastik!!!



Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards