Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av Malin - 14 oktober 2007 21:24

Alltså, jag vet att jag är lite sen med det här kräkset som alla snackar om... Jag talar om den stackars programledaren som lyckades med att kräkas i direktsändning och sedan komma tillbaka och ursäkta sig med mensvärk... Och visst, man kan skratta åt det, men seriöst... Hur hemskt är det inte att detta sprids på you tube?! Hur sjukt är det inte att hon ens var på jobbet typ? Och vi stackars flickor som vet hur förbannat jävla skitont mensvärk kan göra och hur illa man kan må, lite förståelse har vi, men inte skulle jag vilja att en sån video cirkulerade med mig på internet... Samma sak med den där andre programledarens som fes högt och ljudligt i direktsändning... Visst, det är kul... (Om man har fastnat i det anala stadiet!) -jag skrattar väl oxå åt det, men inte så tårarna sprutar o så att jag måste se det om o om igen... Men jag kan skratta åt hur "snopen" hela situationen är, det är ju verkligen inte vad man räknar med ska hända lixom!

Hursom så tycker jag att you tube kan vara jättekul och skitbra, men på nåt sätt känns det som att det lätt kan kränka människors integritet... Och det tycker jag är fruktansvärt.... Men värst är väl ändå hur det kan användas i mobbingsammanhang... Ibland frågar ja mig faktiskt hur vettigt internet egentligen är?! Är det verkligen så bra för oss människor? Är det egentligen datorer och internet som får oss att må bra? Är mobiltelefoner egentligen en sån fantastisk uppfinning? Att vi alltid är anträffbara, att vi alltid kan ha koll på Allt och Alla i världen? Berikar det våra liv?  Ger det oss en upplevelse eller är det snarare ett beroende?

Hmm... Ja, nu har jag filosoferat iväg ordentligt här, men på nåt sätt känns det som vettiga frågor att ställa sig...

Av Malin - 14 oktober 2007 20:43

I fredags var det sittningsdax här för serum, det var verkligen en så himla trevlig kväll, först träffades vi några stycken här, sen bar det av upp till kåren, Evelina jagade ut mig på de leriga gräsmattorna, trots att jag hade högklackat, så fick börja med att tvätta klackarna på toaletten typ (i handfatet då såklart! =P ) Sen var det sittnin, med god mat och underhållning på hög nivå... :) Sen bidde det nattklubb (dansade med hetaste bokförsäljaren på skolan tror ja, så het, men inte riktigt lika het när han öppna munnen... haha.. ) Men tar det som en komplimang att de heta killarna faktiskt ser lilla mig bland alla smala snygga tjejer där ute.. haha... :P- tur att man har lite distans till sig själv.. :P 



Sen bar det av till Eskilstuna i Lördags, var nog fortfarande lite rund under fötterna när jag vaknade här på morgonen... Och det var smått ångestframkallande att rensa fredagens lilla festväska, det var inte ett kvitto från kåren där, utan typ 7... :S -sittning är inget för studenter egentligen :P

 Sen hade sån tur att Carro körde mig till stationen samt hämtad upp Cesar, det är förväl att man har så fina vänner som ställer upp för en... :)


Väl hemma så träffade jag familjen för första gången på  månader, är bara syrran jag träffat inom den tiden, när jag var i Halmstad o hälsade på.. Sen kom släkten för lite födelsedagsfirande och Angelica med lilla Kasper, han är ju bara helt underbart söt min blivande lilla gudson... =) Och så kom Filippa över oxå, så trevligt att träffa henne, var ett bra tag sen nu... :)

Sen somnade jag rätt omgående bredvid mamma i soffan... :) Myspys att vara hemma ett tag...


Idag var ja ute hos Angelica och kikade på deras renoveringsprojekt.. samt blev kissad på av lilla Kasper... hehe, det är tur att han är så söt annars hade jag nästan blivit sur... :P  Sen hjälpte jag pappa att tapetsera deras långrandiga fondvägg i "biblioteket/sällskapsrummet"... :)  Sen körde pappa hem mig till Örebro och nu har jag äntligen fått bort den extremt fuuula stålramen jag haft runt min säng massa år och fått upp en hylla över skrivbordet... Har fått så himla snyggt här nu... Och det är skoj när folk säger det med... Trivs verkligen här!! :)


jaja, det var helgen.. Ett tråkigt uppdaterande från mitt fantastiska liv bara.. ;P   

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards