Alla inlägg den 5 april 2007

Av Malin - 5 april 2007 09:58

Okej... kommer bli ett helt värdelöst ovettigt inlägg det här.. men det skiter ja i.. måste bara berätta om min mysiga tur me vovven i spåret i morse.. Skulle bara ta en liten promenad som jag brukar innan frukost.. så vi traskade iväg mot vilsta friluftsområde... på vägen mötte vi massa andra hundar (såklart) och efterssom min kära vovve är lite väl fertil just nu så kan hon ju inte hälsa på alla så fattade rätt snart beslutet att traska upp i skogen..

så när vi kom upp till skogen släppte jag henne för att själv kunna ägna mig åt lite skojig terränglöpning.. så jag stoppade en pinne i munnen på henne så at hon skulle fokusera på nåt annat än att dra iväg.. Gick rätt bra förutom att hon springer så tyst bakom att jag hela tiden får springa i princip baklänges över rötter o stenar.. ( det krävdes en aning precission för det) måste sett rätt kul ut.. och så fort jag vände mig framåt fick jag den alldeles för långa pinnen i knävecket.. men men.. fick lite motion o vi slapp andra hundar iaf.. När vi kom ut på spåret igen försökte ja springa med henne kopplad, vilket ledde till att hon i det närmsta försökte hugga mig i handen i jakten på kopplet och att vi sprang på varandra.. stackars hund, vi skrek till båda två, men efter den lilla smällen sprang hon iaf snällt bredvid resten av vägen.. ( utan att halta!! )

Är rätt trevligt att ha en vovve ibland faktiskt.. iaf när hon är nybadad och fin!! :D och det är sol och skönt väder att vara ute i!!!

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards