Alla inlägg den 17 april 2008

Av Malin - 17 april 2008 17:39

De fashinerar mig... Historierna bakom legenderna, de människorna som oftast dog för unga men som lämnade spår efter sig som gör att de för evigt kommer att leva vidare....

Jag talar om ikoner som Elvis, Johnny Cash, Greta garbo, James Dean, Marilyn Monroe, John Lennon, Curt Cobain o.s.v Mystiken kring dem, ödena de gick till mötes, den på nåt vis alltid närvarande sorgen som man kan ana bakom de vackra fasaderna, historierna, mysterierna, hemligheterna kring dem, kring deras privatliv, deras yrkesliv, deras själsliv...


http://www.youtube.com/watch?v=zmVFnhO3A98&feature=related


- bästa av Elvis får ja säga! utöver suspicious minds då.. hehe

Av Malin - 17 april 2008 11:11

Så var jag ganska frisk idag då.... Maginfluensan avklarad för första gången på över 10 år.. så som de säger- kanske var det min tur... Oturligt nog trängde den sig på när jag verkligen inte har tid... men så är det väl alltid...

Magsjukan drog med sig ännu en trevlig överaskning, nämligen nåt jag varit livrädd för att få tillbaka igen, Magkatarren!! =(  Så nu är det fröken Malin som börjar ta hand om sig själv! Nu är det slut på svart kaffe, sönderstressade tankar, överdrivet presterande, slarv med maten och träning... Nu ska jag säga nej till saker jag inte orkar eller hinner med och jag ska ta hand om min kropp, innan detta spårar ur fullkommligt igen... För det vill jag inte vara med om! Vore ju bara dumt av mig och jä*ligt onödigt!

Insåg att jag nog är rätt sliten efter allt jävla göra och flängande hit och dit och plugg i mängder, har nämligen sovit närmare 32 timmar av 48 under mina sjukdomsdygn... Och nej, det är inte normalt... inte ens vid maginfluensa tror ja...


Idag ska jag unna mig en promenad i vårsolen och en sväng till skolan och lämna in hemtentan så att det är avklarat! :)  Sen kommer C över, hon ville ha lite "tid när vi kan vara oss själva för en stund" så vi lär väl ligga i soffan och fisa och peta naveln och disskutera livets för och nackdelar eller nåt... :)

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards