Alla inlägg den 27 april 2008

Av Malin - 27 april 2008 16:49

Jag har blivit ett eko-lod! Kommer på mig själv med att tänka mer och mer på naturen! detta är ju egentligen inte något ovettigt, verkligen inte... Men det blir lite dyrare! Jag menar jag går runt i affären och letar efter Eko-produkter ist för de vanliga! Både för miljöns och för min egen skull! Känner mer och mer att alla gifter man får i sig genom maten inte kan vara särskilt hälsosamma. Det enda som jag funderar över är varför allt som är nyttigt och bra måste vara så mycket dyrare? Är det inte ganska vettigt att produkter som till exempel inte är besprutade borde vara billigare? Jag menar, man har ju inte slösat pengar på gifterna som polerar äpplena gröna och gör skalet närmare en halvcentimeter tjockt?! Fast antagligen tjänar de som odlar mer på att handla gifter som gör att frukt och sånt håller sig längre än att inte odla med dessa och frukten blir dålig betydligt fortare. Det är det eviga dilemmat! Ekonomi.... Alltid ekonomi!

 Men det som är absolut mest faschinerande är de produkterna som är "lättsockrade" eller "osötade" Hur kan man ta mer betalt för att utelämna en del av produkten? Det borde ju vara billigare?! Inte för att socker är dyrt men ärligt, har inte livsmedelstillverkarna ett ansvar i detta med?! Eller är det så att de vill att vi blir fetare och fetare och sjukare och sjukare?! Jag menar alla skit vi stoppar i oss kan ju faktiskt vara en anledning till att det inte finns en enda mage på denna planet som fungerar klanderfritt lixom!? Och att vi är så trötta hela tiden (tycker alla klagar på detta) Kan det ha att göra med vad vi stoppar i oss? Förstå själva hur mycket konserveringsmedel vi får i oss genom maten.. Inte konstigt att kremering blir mer och mer vanligt, jag menar vem vill ligga som tutankamon i 200 år lixom??


Ne, mitt nya projekt här i livet har helt enkelt blivit att bli ett Eko-lod! Läste om ekologiska produkter i min iform tidning och det lät vettigt! och det är en liten uppoffring av mig, både för mig själv och min hälsa som för de människor som arbetar på bananplantagen i sydamerika som för vår natur! Så jag uppmanar er!!! Bli eko-lod ni med!! Så jag får lite sällskap i min nördighet!!!

Av Malin - 27 april 2008 15:03

Hade en underbart trevlig kväll igår, efter en veckas praktik och alldeles för lite tillfredställelse av alkoholtarmen och dansskorna så roade jag mig kungligt igår! Först i sällskap av goda vänner, med en grill och lite gott tillagat på den ute i min "trädgård"... och sen ännu lite förfest hemma hos mig, lagom stort gäng med var vi... riktigt trevligt, det tackar vi för!

Sen bidde det en svänga förbi frimis, riktigt bra dansgolv men den utlovade 24 årsgränsen som de har på lördagar verkar det vara både si och så med... Tror medelåldern låg på 20, möjligtvis 19... inte mycket skäggväxt på killarna iaf! men några fina fanns det allt att vila ögonen på iaf! Men de var Över 20!!! De måste ha varit över 20!!!! Närmare 25-30 iaf!! = vettig ålderssatsning för tant brun!

roligaste och mest otippade var nog iaf när jag var nere på toaletten, helt plötsligt kom det fram en tjej och stirrade på mig o sen sa hon: vi har samma ögonskugga va? Min var grön, hennes var ja möjligtvis grön men inte samma grön iaf! ... "Hmmm.... Njaaa, kanske.." svarade jag lite artigt och fundersamt. Då kom hennes kompis: "kom nu, vi måste gå till askersund nu" och då svarar tjejen som fortfarande står och stirrar på mig lite som ett fån: " Titta va söt hon är, jag tycker hon är jättesöt!" haha... tack för den komplimangen lixom...

Blir alltid lika förvånad när jag får komplimanger eller vad man ska säga från tjejer, killars komplimanger är lätta att vifta bort lixom... men rätt otippat att tjejer säger sånt! hehe...


Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards