Alla inlägg den 5 april 2008

Av Malin - 5 april 2008 10:24

Ju mer jag läser och lär mig grejer destå mer intresserad blir jag.. jag vill lära mig ännu mer, vill kunna allt om att rädda liv och ta hand om människor. Jag vill veta hur jag hanterar anhöriga till traumapatienter, jag vill kunna (hur obehagligt det än låter) veta hur man gräver i öppna benbrott eller lägger om en stomi, hur man injeserar det ena med det tredje på ett sätt som inte skadar patienten, jag vill kunna det som ingår i mitt jobb och framförallt vill jag kunna allt om den akuta handläggningen...

En sak har jag kommit fram till nu och det är att jag skulle aldrig orka eller ha lust att jobba på ett ställe där det inte händer nåt, där allt ser likadant ut varje dag, har haft sådna jobb... Har diskat, städat, sorterat tvätt, jobbat på älderboende och alla dessa jobb var sådna jobb och jag vantrivdes på alla ställena! Jag vill inte veta vad som väntar mig när jag går upp på morgonen, jag vill att det är action på jobbet så att tiden går utan att man har tid att tänka.. Och så har jag funderat lite på vad jag kan tänkas jobba med senare, akut eller intensivvård känns nödvändigt... Det slår om fort, man kastas in i kritiska situationer och snabba beslut som ska fattas, liv och död och trauma.. Sorg och lycka... Upp och ner, ut och in och tiden bara rullar utan att man hinner tänka eller reflektera över det... Och jag har kommit på att intensivvårdshelikoptern i uppsala vore väldans spännande, eller kanske barnsjukvård, förlossningen eller sjukvårdare för försvarsmaktens utlandsstyrkor.... Just nu vill jag testa på allt detta... Gärna allt på en gång med...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards