Alla inlägg den 24 april 2008

Av Malin - 24 april 2008 20:03

http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?threadID=16482

-Detta forum gör mig så förbannad att det är inte klokt!


Mina kommentarer är:

- Okej, sjuksköterska har alltid ansetts som ett kall, en vafan vi lever på 2000-talet! Det är ett yrke och ska fan vara betalt efter det oxå! Och oavsett kall så är det aldrig kul att torka skit eller bädda sängar (och jo, det gör sjuksköterskor med!!) Jag har fan en akademisk utbildning i sängbäddning, blöjbyte och matning!!! Bland annat...

- Jag går in på en lön i sommar som är 1000 kr mindre än den jag kommer tjäna när jag är färdig sjuksköterska... Ansvaret och uppgifterna skiljer sig dock betydligt och sanningen är att undersköterskorna aldrig kan ta över Sjuksköterskornas arbetsuppgifter, men ssk kan utan problem ta över uskornas!

- och ingen kan tvinga oss att jobba inom landstinget i sverige! Jag menar det finns nog en anledning till att nästan alla sjuksköterskestudenter talar om att vidareutbilda sig eller söka jobb i Norge.


Och utan sjuksköterskor skulle det mesta falla samman i vården... Är det inte värt något? Tror även att det finns en anledning till att många ssk söker sig till bolag som t.ex manpower, då lönen är betydligt bättre i den privata sektorn! Om alla väljer att söka i den privata sektorn kommer det sluta med att det inte finns några ssk i landstinget och de måste hyra in arbetskraften, vilket skulle kosta Sveriges skattebetalare betydligt mer! Eller så går vi till att privatisera vården och så får patienterna betala för sin vård?!


Ne, sur är jag! Ska det vara så svårt?? Och varför väljer media att lägga fram det som en skuldbeläggning på sjuksköterskor, som att dessa "snälla flickor" går ur sina roller som barmhärtiga samariter och kräver lite?! Varför inte stötta ist???



Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards