Direktlänk till inlägg 25 oktober 2007

Bindan borde vara gratis!

Av Malin - 25 oktober 2007 23:20

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1001095.ab


- Blir lite sur när jag läser det här, feminist-Malin vaknar till liv och blir irriterad...  Kvinnor tjänar i genomsnitt ca 2000 kr mindre än män.... Bara det är ju ett jäkla stenåldersmysterium... På detta så lider vi av fruktansvärda menssmärtor, tvång till äckliga bindor och tamponger, risk för att oplanerat och oönskat bli med barn, samt biverkningar av diverse olika preventivedel...  DETTA MÅSTE VI BETALA DYRT FÖR!!  Jojomensan, att äta p-piller kostar varje år drygt 400 kronor, okej inga stora summor, men äter man det i 10 år så är det fan en utlandsresa... Bindorna och tampongerna kostar drygt 40kr/ paket... Det blir åtminstonde ett paket i månaden vilket innebär 480 kr/ år... Vi blöder i dryga 40 år... Detta innebär att vi gör av med drygt 20 000 kronor för att inte blöda genom byxorna...  Utöver detta tillkommer viss kostnad för kondomer, man kan ju här tycka att killarna kan få dra sitt stå till stacken, men sanningen är att det är Pinsamt sällan man träffar en kille som äger en kondom! Och vill man då inte ha nån underlig könssjukdom så får man lov att kasta ut 40 spänn på det med.... 

Och det som gör mig så förbannad just nu är att det fan borde vara självklart att kvinnan borde tjäna iaf 500 kr mer än mannen med tanke på dessa faktorer!!!!  DET ÄR TA´ME FAN GENETISKT DYRARE ATT VARA KVINNA ÄN MAN, DOCK ÄR DET SOCIALT SKAPAT ATT VI SKA VARA FATTIGARE!!!   Och det är ett jävla mysterium!!! Ska det vara så förbannat svårt att ändra på detta???!! Och om det nu inte kommer bli nån ändring så inför då åtminstonde ett statligt bidrag för mensskydden!!!!n Herregud, det delas ju ut gratis kondomer på diverse ungdomsmottagningar runt om i landet.. Varför inte ha en "mensskydds uthämtningsmottagning?"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 3 maj 2010 17:28

Just nu spelas mest Melissa Horn och Winnerbäck i mina högtalare... Deras texter och sinnesstämmningen i melodierna innefattar rätt mycket av vad jag känner just nu... Jag känner mig kluven.. Jag känner mig som en jävla tonåring igen. Gick igen...

Av Malin - 28 april 2010 23:54

Det krackelerar sakta.... Livet, jag... Masken faller sönder Smärta luktar illa... Den skrämmer bort människor Skapar oro, ångest... Funderingar! Jag försöker hålla ihop, vara stark Men ärren gör sig påminda och jag får ingen vila Tårarna...

Av Malin - 4 april 2010 13:22

Längesedan jag bloggade här. Men jag återkommer, av någon anledning när livet är jobbigt, annars bloggar jag mest på emlinn.blogg.se. Dock är detta min första blogg och på något vis känns den mest hemma när livet inte är som det borde, när det händer...

Av Malin - 3 november 2009 10:23

Det vrider sig i mig... Känns som kugghjul i min kropp som krossar allt mjukt där inuti.. Ljuger jag för mig själv? Är det bättre att fly? Vart bottnar längtan? Vad är det som göder sorgen? Frågor utan svar... Jag vet inte! Hur lämnar m...

Av Malin - 14 september 2009 17:19

Inser att allt inte är så bra som jag önskar... När jag dödar SuperMario i frustration och önskar att det vore lika enkelt för mig att hoppa i lavan och återkomma med fem nya liv... När jag på promenaden i solen överväger att testa hur det känns ...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards