Alla inlägg under oktober 2007

Av Malin - 2 oktober 2007 09:14

Jag har nog aldrig riktigt förstått hur mitt motsatta kön fungerar...

Jag är aldrig så förvirrad som när de på något vis är närvarande i mitt liv... Jag har aldrig förstått hur de bara kan köra över en, som om man vore ett objekt, en sak, en kropp men ingen människa...

Hur de kan tillfredställa sitt ego, sina behov och glömma personen bakom den korta kjolen eller det långa håret?

 Ju mer jag funderar destå säkrare blir jag på att under mitt liv har jag bara träffat två killar som behandlat en med verklig respekt, som sett mig för just DEN jag är och inte för VAD jag är... Detta skrämmer mig, är det så det ska vara, borde vara, egentligen är?

Är det jag själv som skapar det här? Är det jag som gör mig själv till ett objekt? Är det för att jag ibland spelar lite på min sexualitet?

Är det därför de tar mig för en sak och inte för en människa?

  Är det därför de tror att det är okej att ringa på mitt i natten för att få komma in och sova med en? är det därför vissa lessnar på mig när jag inte vill prata sex?   Är det därför de drar sig undan när jag försöker prata om nåt annat som livet, vardag eller annat och inte vill disskutera vad jag gillar i sängen?

Jag fattar verkligen inte det här?! Är det det enda de vill ha av mig? En kropp och slutligen en orgasm? 


Hur kommer det sig att de relaterar typ allt till sex?

Jag menar:  "Jaha, o vad pluggar du till då?" - trevlig artig fråga i mina öron...

"Jag ska bli sjuksköterska"

Glimten i ögat på hos killen, ser objektet på erövringslistan... "Aha, sjuksköterska, ja det är ju sånt vi killar gillar... Då kan du få ta hand om mig!"

EEEhhh, jaha... jojo, fast i första hand tänkte jag ta hand om mina patienter, dela medicin, klä mig i sjukvårdens pyamas, torka skit, hålla nån stackars patient i handen, göra bedömmningar på liggsår och andra krämpor... Men visst, hett du?! Blev självklart sjuksköterska för att det var hett?? -NOT!


Är vi tjejer likadana? Kanske är vi det, när killen säger att han är brandman eller snickare, är det så att den lilla erövringslistan ska passas på att bocka av dessa attraktiva grupper?  Ringer vi på hos killar vi bara vill ha sex med mitt i natten? Dissar vi en kille om han inte vill snacka sex?

Nä, jag tror faktiskt inte det... Jag skulle aldrig ringa på hos en kille mitt i natten bara för sex, skulle jag få ett ryck och göra nåt sådant så är det för att jag bryr mig om honom eller är kär i honom och bara vill vara i hans närhet... Och skulle en kille vilja prata om nåt annat än sex så skulle jag bli förvånad och fruktansvärt glad... Och erövringslista, hmm... Jo, men visst har man det, men det handlar inte om antal eller sexuella meriter utan kanske bara om just en liten hemlig fantasi... Inget man skulle utnyttja nån för...


Ne, jag fattar verkligen ingenting... Har nog aldrig gjort och betvivlar att jag någonsin kommer att göra.... Och ju mer förvirrad jag blir, destå mer skrämmd blir jag för killar, män, pojkar... Ska det vara så?

Finns det någon kille därute som nångång kan komma med nåt vettigt och råda bot på denna fördom eller vad man nu ska kalla det? (Iof är det min egen erfarenhet av fördomen, men ändå) Vill verkligen inte ha den här bilden av det manliga könet... Men just nu har jag det tyvärr..... :/

Av Malin - 1 oktober 2007 23:38

Haha, det är ju så man får skämmas.. Men men, skyller på dåliga gener - har ju ändå en mamma som fortfarande inte kan byta kanal på tv:n... :P Här har jag suttit hela dagen och irriterat mig gul och blå på det fula textsnittet som drabbat min webbläsare... Aha, o så sent här ikväll fick Malin en jättebra ide, nämligen att kika lite i det s.k verktygsfältet... Och gissa vad, av nån anledning så var textsnittet inställt på STÖRRE istället för som det normalt är på MELLAN....

Så stolt som en tupp ändrade jag denna lilla inställning och irritationen försvann rätt fort.... :P

Av Malin - 1 oktober 2007 09:25

Vad har hänt med designen av min blogg?? :O Jag är chockerad över det groteska utseende den drabbats av, med enorma bokstäver... Klumpigt ser det ut... Vad har jag gjort? Har jag ens gjort nåt? Jag fattar ingenting..... :S

Av Malin - 1 oktober 2007 08:47

Dåliga tecken

När det inte känns bra

När man känner sig tung och trött i kroppen

Dåliga tecken

att inte orka allt man vill

När kroppen inte riktigt räcker för prestationen

Dåliga tecken

När kroppen liknar mer en stoppkorv än nånting svarvat

När det inte går att knäppa byxorna


- Jepp, jag har drabbats av dåliga tecken... Mycket dåliga tecken...

Jag menar, jag vet att jag gått upp i vikt, men nu kan jag knappt knäppa byxorna längre och det är ett mycket mycket dåligt tecken...

Så nu finns det ingen återvändo, måste helt enkelt ta tag i det här för nån gång lovade jag mig själv att den storlek jag nu har på kläder är den största jag tillåts ha...  Så nu sitter jag här med min linfrö, bovete, havre och råggröt... Det smakar sådär, men är säkert väldans nyttigt... Det blir dagens enda kolhydratskälla (om man bortser från grönsaker o frukt då), o ja, det är nästan i klass med en stor godispåse, en chokladbit eller en portion pasta... :P  Men men , det sägs ju att vill man vara fin får man lida pin och sanningen är väl att jag bara har mig själv att skylla för denna "plötsliga" viktökning... Jag menar jag vet det, jag har alltid varit lite mullig, lite rundad och formad och till viss del beror det såklart på anlag, men drar man över BMI 25 så är det faktiskt inte anlag längre, då är det en osund livsstil! Och nu ligger ja precis runt 25 och jag vet vad jag gör för fel... För godis är inte nyttigt, oregelbundna måltider är inte nyttigt, att träna alldeles för lite är inte nyttigt.. Men visst periodvis gör man sådna missar... Men jag vill inte bli tagen för att vara tjock så nu jäklar är det bara att jobba på! 


Jag ska bli nyttigare!!!!

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards