Alla inlägg under april 2008

Av Malin - 17 april 2008 11:11

Så var jag ganska frisk idag då.... Maginfluensan avklarad för första gången på över 10 år.. så som de säger- kanske var det min tur... Oturligt nog trängde den sig på när jag verkligen inte har tid... men så är det väl alltid...

Magsjukan drog med sig ännu en trevlig överaskning, nämligen nåt jag varit livrädd för att få tillbaka igen, Magkatarren!! =(  Så nu är det fröken Malin som börjar ta hand om sig själv! Nu är det slut på svart kaffe, sönderstressade tankar, överdrivet presterande, slarv med maten och träning... Nu ska jag säga nej till saker jag inte orkar eller hinner med och jag ska ta hand om min kropp, innan detta spårar ur fullkommligt igen... För det vill jag inte vara med om! Vore ju bara dumt av mig och jä*ligt onödigt!

Insåg att jag nog är rätt sliten efter allt jävla göra och flängande hit och dit och plugg i mängder, har nämligen sovit närmare 32 timmar av 48 under mina sjukdomsdygn... Och nej, det är inte normalt... inte ens vid maginfluensa tror ja...


Idag ska jag unna mig en promenad i vårsolen och en sväng till skolan och lämna in hemtentan så att det är avklarat! :)  Sen kommer C över, hon ville ha lite "tid när vi kan vara oss själva för en stund" så vi lär väl ligga i soffan och fisa och peta naveln och disskutera livets för och nackdelar eller nåt... :)

Av Malin - 16 april 2008 22:37

Det är så erbarmligt lite
en människa kan förstå.
Man skulle ej grubbla och tänka
men tänker och grubblar ändå.
Och dagarna fogas till veckor,
veckorna fogas till år.
Man skulle ej snärjas av grubbel
så hastigt som livet går.


-Nils Ferlin


-----------------------


Den som har känt hur ensamheten slår,
han är för stolt att visa sina sår
och går där ensam genom alla år.

Den som behöver människorna bäst,
han fruktar också människorna mest
och går ibland dem som en okänd gäst.

Anna Greta Wide

Av Malin - 16 april 2008 17:19

Jag gillar faktiskt mitt liv, det är så lätt att avundas det alla andra har och det man saknar för tillfället, men jag gillar faktiskt det som det är just nu... Så jag tänkte lite kort redovisa vad mitt liv kan tänkas bestå utav....


 Snygga karlar, både IRL och såhär! Så det så... de finns ööööverallt!


 En söt hund! Som slår en blå med en viftande svans när man anländer hem...


Goda vänner!


 Snygga klänningar!


Skor... alla sorter, flera sorter!!!


barnsliga upptåg!


Knepiga ideéer... Ja vi sov i en värmestuga, mitt i backen... knallade hem med täcket under armen och hälsade på liftvakterna morgonen därpå!


 Underliga huskurer.... Här kylbalsam på ögonlocket mot myggbett! det funkade sådär!


 En tupplur med min älskling!


 Urspårade fester!


 Plugg, plugg, plugg, plugg,plugg... behöver ja säga mer... ni vet!


konstig mat!


 En vacker upplevelse!


 En blöt upplevelse...


Så har ni fått en rätt bra inblick i mitt MENINGSFULLA liv....







Av Malin - 15 april 2008 17:05

Åhhh... det är så synd om mig, jag har ont i precis hela kroppen och nästan utanför den med... :( Har legat på soffan o i sängen hela dagen, inte kunnat äta nånting, mest bara sovit! Har inte ens orkat titta på tv eller lyfta upp en bok.... O jag orkar knappt resa mig när jag måste heller... Det är sådna här dagar man önskar att man hade en människa och inte en katt till sambo... Nog för att Ceasar är mycket förstående och gärna vilar mellan mina knän, men hade ju varit underbart med någon som kunde fylla på vattenflaskan, massera den ömma ryggen lite och bara lyssa lite på gnället, tycka synd om en och framförallt agera värmedyna när man fryser... 


Och inte nog med det så är jag ju "Mrs. dåligt samvete för allt jag måste säga ifrån no.1" oxå... Så fånig som jag är ringde jag till pappa kl 6 imorse och snyftade och frågade om man kunde sjukanmäla sig... han ansåg att om man mår som jag verkar må så borde man inte ens fundera på saken.. men det gjorde jag och snyftade lite till i kudden innan jag ringde praktikplatsen och sjukanmälde mig... Och kände mig jättedum, sen snyftade jag lite till över vilken dålig människa jag är som inte klarar av att vara frisk... sen somnade jag om och sov hela förmiddagen...

Men gud vad drygt det är att må såhär... O så fort man glömmer hur jobbigt det faktiskt är att vara sjuk på riktigt och inte bara ha "lågtrycks-migrän" även om det verkligen inte är nån hit det heller... Funderar på om det är stressen som sänker immunförsvaret, man hinner ju inte äta ordentligt, träna eller ta hand om sig på nåt vis.. kanske är det kroppens sätt att ge igen eller nåt... Men har sagt nej till allt för dagen iaf så nu fortsätter kvällen i soffan...

Av Malin - 13 april 2008 22:20

Jag har ett begär ett begär som gör mig så frustrerad att jag knappt vet hur jag ska stilla det.. Jag blir tokig, hela min kropp skriker efter det, hela mitt sinne vill ha det, det enda jag tänker på är det.. ALLT relaterar jag till det.... Och jag har insett sanningen idag... Jag är så jävla solkåt!!!!

Det är det bästa som finns, jag tror fan jag är född med fel hudfärg eller nåt, skulle helt klart hellre vara mörkhyad, är så less på vinterskinn.. jag HATAR mitt vinterskinn, som en jävla isbjörn känner jag mig, fet, vit och alldeles ovaxad...  Jag skrev häromdagen att jag aldrig skulle kunna döda, jag tar tillbaka det... jag skulle kunna döda för sol nu, sol, värme och sommarklänningar!!

Jag önskar att jag hade ett annat begär, typ godis, cigg eller sex eller nåt... Det är då fan lättare att styra över.... Jag blir knäpp, har verkligen insett att jag är född i fel land.....



Ja va ska jag säga annat än att vi njööööööööööööööt!!!!


O såhär mycket pepparkaksgumma vill jag vara året runt!!!! så det så!

Av Malin - 13 april 2008 10:52

Nu har jag följt det här Engla-försvinnandet i pressen x antal dagar och jag kan inte för min värld begripa vad det är för fel på människor?!

Vem gör nåt sånt? Vad krävs för att en människa ska bli så fruktansvärt skadad och klara av att ge sig på ett oskyldigt barn eller en annan människa överhuvudtaget.. Och helt utan anledning?!

Och nu tänker jag på våldtäcktssäsongen som snart är igång igen, alltid är det nån stad där tjejerna sätts i skräck för att det härjar nån galning som inte kan hålla pitten i styr och som bara måste utöva nån form av makt över en svagare person eller bara har en helt störd sexuell läggning... Och varje dag misshandlas någon kvinna i ett förhållande och varje dag ligger det barn hemma, livrädda i sina sängar och väntar på att mamma ska bli slagen eller att hon/han själv ska bli slagen eller petad på av någon sjuk familjemedlem... Varje dag kommer barn hem till ett hem där mamma eller pappa ligger däckad på soffan med en promillehalt utanför denna värld och varje dag kämpar något barn för att få i sig tillräckligt med mat...  Och varje dag förs barn bort i andra länder för att prostitueras till vuxna karlar, våldtas och fråntas rätten till ett värdigt liv, varje dag säljs barn till arbete för att familjen ska överleva och varje dag kämpar barnsoldater med automatvapen...

Och jag förstår verkligen inte, jag måste vara helt puckad eller nåt, men jag fattar INTE vad det är för fel på människor som kan utsätta andra människor för lidande.... Det är för mig helt jävla obegripligt!!! Det går inte in i min lilla hjärna... Det är en fråga som för mig är precis lika svår att svara på som frågan om hur stort universum är.....


Och vad ska jag göra för att hjälpa alla dessa barn???


Av Malin - 11 april 2008 11:18

 Vad är ditt fullständiga namn?

Det tänker jag verkligen inte skriva ut här... Inte för att det är fult eller så utan bara för att jag inte är så dum som jag kan se ut.. ;)


Hur gammal är du?

23,5 år


Om du fick välja en ålder att vara hela livet vilken skulle det vara?

24 tror ja...


Vad är det dummaste du gjort?

Om jag skulle fråga mamma så skulle hon säga: Den där gången när du och A dansade till Calcutta-låten på 90 vägen precis efter en kurva... Men eftersom det är mig frågan ställs till nu så svarar jag: Jag gör inga dumma saker, bara roliga och i viss mån livsfarliga och oansvariga!

Eller jo förresten, att sluta träna när man låg på topp var jävligt dummt!


Vad borde du egentligen göra nu, istället för att fylla i den här onödiga listan?

Plugga läkemedelsberäkning... Oj vad jag egentligen verkligen borde göra det... :S


Bästa låten genom tiderna?

Svårt val, väljer att passa om man inte får göra en 5 i topp lista iaf!


Vad skulle du helst av allt vilja göra i detta ögonblick?

Ligga på en dykbåt efter ett grymt dyk och bara sola och njuta.


Vad gjorde du för en halvtimma sen?

Duschade!


Vad är din favoritmat?

Borde jag inte svara på eftersom att ingen kommer att tro mig... Men för tillfället är det faktiskt rotfrukter! Anledningen är: Det sköter sig självt när man kokar dem, det gör inget om man skulle glömma dem på spisen lite för länge, det är näringsrikt, sockerfritt och magert. Och det är billigt!!


Vad har du för favoritplagg?

Hehe... får nog svara den enorma röda munkjackan jag snodde med mig från nån hemma i stan när jag var hemma för ett tag sen och mina gråa jättestora raggsockor.... Men ska jag välja nåt jag visar mig i så får det väl bli mina nya randiga klackskor och min prickiga tubklänning från Gina!


Är utseende viktigt?

Ja!!! Eller framförallt är stil och hållning viktigt!


När var du kär senast?

För ett år sen typ.... men det var ingen bra kärlek så nu är jag inte kär längre!


Har du haft sex med någon okänd?

Har aldrig haft sex! :P


Vem är viktigast i ditt liv?

Meh... vadå favorisering??! Mamma kanske... eller antagligen.. och pappa och vännerna och syskonen och NEJ, jag kan inte välja.


Skriver du dagbok?

Periodvis... eller ja nångång i halvåret kanske.. hehe


Framför kameran eller bakom?

För tillfället bakom, men 10 kilo off så kan ja klara mig framför med rätt bra!


Vad är det värsta som hänt dig?

Som att jag skulle avslöja det här?! haha.. nån måtta får det väl ändå vara!


Vad är det bästa som hänt dig?

Det har nog inte hänt eftersom jag inte kommer på det...


Vad skulle du helst av allt vilja ha nu?

En kille som inte sviker eller spelar spel eller som bara vill ha sex... Men det verkar svårt så därför satsar jag på högsta vinsten på lotto ist!


Hur ser ditt liv ut om 10 år?

Hehe, med tanke på föregående svar så lär jag väl säkert inte vara gift... Hehe.. men man kan ju hoppas, även jag har haft fel! :) Så om 10 år vore det trevligt att vara husägare, gift, ha ett okej betalt jobb som man trivs med och kanske en liten kotte eller två... Men å andra sidan så gillar jag att man inte vet hur livet ser ut om 10 år så jag ska inte spekulera och önska för mycket! :)  Jag styr det jag vill en dag i sänder...


Är du beroende av något?

Utöver luft och vatten så är jag en väldigt oberoende människa faktiskt! Inte ens mediciner behöver jag längre....


Vad skulle underlätta mycket i ditt liv?

Om jag slapp laktosintoleransen... fan så billigt och bekvämt livet skulle bli!


Vad skulle du aldrig göra?

Mörda nån utan anledning... :P


Är du nöjd med svaren på denna lista?

Tar det inte på så stort allvar så varför engagera sig i att analysera det?!






Av Malin - 11 april 2008 08:55

Det är en bild som jag tagit själv som jag har som bakgrund! Så det går att ladda upp egna bilder och sen använda dem som bakgrund bara genom att välja det under fliken "bakgrundsmönster"....

Så så är det! :)  nu har jag avslöjat hemligheten... ;P  

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Jajemen!!
 Nej!
 Jag vet vem du är, men vi har aldrig pratat.
 Vi är bekanta,,,

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards